[srodtytul]Pierwszy krok[/srodtytul]
Jeśli chcesz złożyć reklamację w sklepie, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać, masz kłopot z bankiem, bądź też zastanawiasz się, czy umowa, którą chcesz podpisać z developerem jest w porządku, wówczas w pierwszej kolejności powinieneś zwrócić się o pomoc do powiatowego (bądź miejskiego) rzecznika konsumentów - [link=http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/rzecznicy/]zobacz aktualną wyszukiwarkę adresową rzeczników.[/link]
Rzecznicy bezpłatnie informują o prawach przysługujących klientom, udzielają porad prawnych, podejmują interwencje, a jeśli sprawa do tego dojrzała, mogą sporządzić pozew do sądu.
[b]Uwaga: rzecznicy zajmują się tylko i wyłączenie sprawami konsumenckimi,[/b] tj. takimi w których jedną stroną umowy jest konsument, czyli osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej w celu niezwiązanym z jej działalnością zawodową lub gospodarczą, a drugą stroną jest przedsiębiorca.
[b]W takim samym zakresie, jak rzecznicy, działa Federacja Konsumentów. [/b]Adres najbliższej placówki znajdziesz na stronie: [link=http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=314]www.federacja-konsumentow.org.pl[/link]