– W razie zmiany cen usług telekomunikacyjnych, czyli np. telefonicznych, przedsiębiorca musi na piśmie poinformować o niej abonenta. Może też takie informacje wysłać drogą elektroniczną na wskazany przez abonenta adres e-mail. Niewątpliwie planowana podwyżka stawki VAT na usługi telekomunikacyjne wpłynie na zmianę ich cen – wyjaśnia Krzysztof Dyba, prawnik z kancelarii Domański Zakrzewski Palinka.
Informacja o nowych cenach usług telekomunikacyjnych musi być, w myśl art. 61 ust. 4 i 5 [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=6A4D316452B5F196183D6C6E7E2607C3?id=174502]prawa telekomunikacyjnego[/link], przesłana każdemu abonentowi z wyprzedzeniem co najmniej jednego miesiąca. – Jednocześnie abonent powinien być poinformowany o prawie do wypowiedzenia umowy, jeżeli nie zaakceptuje podwyżki – dodaje prawnik.
[srodtytul]Szansa dla klientów[/srodtytul]
To szansa dla tych, którzy chcieliby rozstać się ze swoim operatorem. Na zmianie operatora nie skorzystają ci, którzy w promocji kupili telefon za 1 zł. Gdyby odeszli, musieliby zapłacić mu odszkodowanie.
Biorąc pod uwagę obecny stan prawny, operatorów czeka gigantyczna praca poinformowania wszystkich abonentów o nowych cenach uwzględniających 23-proc. stawkę VAT.