Niezależnie od tego, czy kupujemy towar w tradycyjnym sklepie czy internetowym, oczekujemy, aby nie miał on wad i nadawał się do celów, do jakich został przeznaczony.
Jeżeli okaże się, że towar ma wady i jest niezgodny z umową, konsumentowi przysługują stosowne uprawnienia. Wynikają one z przepisów ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie kodeksu cywilnego (DzU z 2002r. nr 141, poz. 1176 ze zm.).
Brzmienie przepisu...
Zgodnie z art. 8 wymienionej wyżej ustawy jeżeli towar konsumpcyjny (kupiony przez osobę fizyczną na własny, prywatny użytek, niezwiązany z jej działalnością gospodarczą) jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmier-
nych kosztów. Przy ocenie „nadmierności" kosztów uwzględnia się wartość produktu oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłaby kupującego np. naprawa.
Jeżeli z takich przyczyn, które muszą być oceniane indywidualnie dla każdego konkretnego przypadku, nie można żądać naprawy ani wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.