Od soboty będą nowe zasady reklamacji usług pocztowych. Tego dnia wchodzi w życie poświęcone tej sprawie rozporządzenie ministra administracji i cyfryzacji z 26 listopada 2013 r.
Dotychczasowe przepisy dotyczyły wyłącznie składania reklamacji na usługi powszechne, których ceny reguluje państwo, polegające na dostarczaniu listów do 2 kg i paczek do 20 kg co najmniej pięć razy w tygodniu. Te przesyłki wybierane są ze skrzynek co najmniej raz dziennie.
Operator innych usług miał swoje własne przepisy reklamacyjne. Teraz to się zmieni.
Od 21 grudnia do wszystkich usług pocztowych będzie stosowało się te same zasady reklamacyjne, wynikające z rozporządzenia.
Nowe przepisy przewidują, że niezadowolony klient będzie składał reklamację w placówce pocztowej operatora, z którym nadawca zawarł umowę na świadczenie usługi pocztowej. Dopuszcza się również formę elektroniczną reklamacji oraz ustną do protokołu.