Audycja zachęcająca do szkoleń w Gowork.pl zdaniem skarżącej uwłacza osobom studiującym i magistrom oraz działa demotywująco na osoby młode, które chcą studiować.
- Reklama opisuje magistrów jako osoby nieszanujące się i zarabiające 1300 zł brutto, jeśli znajda pracę – pisze konsumentka.
Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy na posiedzeniu dnia 17 grudnia 2013 r. sporządził uchwałę (ZO 138/13), w której uznał, że reklama szkoły policealnej naruszyła zasady wynikające z Kodeksu Etyki Reklamy.
Popierając skargę arbiter-referent wniósł o uznanie jej za sprzeczną z dobrymi obyczajami. Ponadto zarzucił przedsiębiorcy naruszenie art. 2 ust. 1 Kodeksu Etyki Reklamy, w myśl którego, reklama ma być prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej.
Arbiter-referent wniósł również o uznanie reklamy za niezgodną z art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy, który stanowi o zakazie dyskryminacji w reklamie, zwłaszcza ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć lub narodowość.