To sedno niedawnej uchwały Komisji Etyki Reklamy rozpatrującej skargę konsumentki wniesionej przeciwko BAKISTA Łukasz Kubicki (uchwała nr ZO 28/14).
Przedmiotem skargi była reklama internetowa na portalu Facebook pubu Kubryk, która promowała cykl imprez odbywających się w czwartki, zawierająca hasło "Czwartkowe zaliczanie. Przyjdź i przekonaj się jakie to proste". Obok hasła reklama przedstawiała wystylizowaną na studentkę młodą kobietę w gorsecie wygiętą w seksualnej pozie.
- Reklama jest seksistowska przez co dyskryminuje kobiety. Natomiast nieprzypadkowa prymitywna gra słów pokazuje kobiety jako obiekt seksualny do zaliczenia - podniosła w skardze konsumentka (sygn. akt: K/169/13).
Arbiter-referent popierający skargę wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz zarzucił, że nie była ona prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji.
Wniósł również o uznanie reklamy za niezgodną z art. 4 Kodeksu Etyki Reklamy, w myśl którego „reklamy nie mogą zawierać elementów, które zawierają treści dyskryminujące, w szczególności ze względu na rasę, przekonania religijne, płeć lub narodowość".