Geoblocking - dyskryminacja w e-handlu

Przy zakupach w sieci najczęściej dochodzi do nierównego traktowania konsumentów ze względu na miejsce zamieszkania czy narodowość.

Aktualizacja: 11.11.2016 07:10 Publikacja: 11.11.2016 06:00

Geoblocking - dyskryminacja w e-handlu

Foto: 123RF

Inne ceny czy w ogóle brak możliwości zrobienia zakupów jeżeli się jest z innego państwa - to najczęstsze przypadki tzw. geoblockingu. Chodzi o ograniczanie przez przedsiębiorców korzystania z ich usług np. osobom z innych państw. Z tym, że aż 74 proc. . skarg trafiających do sieci ECC-Net (zrzesza Europejskie Centra Konsumenckie z różnych pastw UE) w sprawie różnic cen oraz dyskryminacji geograficznej dotyczy transgranicznych zakupów online.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Prawo dla Ciebie
PiS wygrywa w Sądzie Najwyższym. Uchwała PKW o rozliczeniu kampanii uchylona
W sądzie i w urzędzie
Już za trzy tygodnie list polecony z urzędu przyjdzie on-line
Dane osobowe
Rekord wyłudzeń kredytów. Eksperci ostrzegają: będzie jeszcze więcej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawnicy
Ewa Wrzosek musi odejść. Uderzyła publicznie w ministra Bodnara