Reklama

Geoblocking - dyskryminacja w e-handlu

Przy zakupach w sieci najczęściej dochodzi do nierównego traktowania konsumentów ze względu na miejsce zamieszkania czy narodowość.

Aktualizacja: 11.11.2016 07:10 Publikacja: 11.11.2016 06:00

Geoblocking - dyskryminacja w e-handlu

Foto: 123RF

Inne ceny czy w ogóle brak możliwości zrobienia zakupów jeżeli się jest z innego państwa - to najczęstsze przypadki tzw. geoblockingu. Chodzi o ograniczanie przez przedsiębiorców korzystania z ich usług np. osobom z innych państw. Z tym, że aż 74 proc. . skarg trafiających do sieci ECC-Net (zrzesza Europejskie Centra Konsumenckie z różnych pastw UE) w sprawie różnic cen oraz dyskryminacji geograficznej dotyczy transgranicznych zakupów online.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Sądy i trybunały
Plan ministra Żurka na reaktywację KRS. Konstytucjonalista: nielegalne działanie
Prawo w Polsce
Czy można zagrodzić jezioro? Wody Polskie wyjaśniają
Prawo dla Ciebie
Zamieszanie z hybrydowym manicure. Klienci zestresowani. Eksperci wyjaśniają
Spadki i darowizny
Kiedy dokładnie należy otworzyć testament i kto powinien to zrobić?
Prawo w Polsce
Dwa projekty ustaw u prezydenta Karola Nawrockiego. Chodzi o płacenie gotówką
Reklama
Reklama