Gdzie szukać informacji o powodzi? Rząd udostępnił specjalną stroną internetową

Rząd uruchomił specjalny serwis, w którym internauci mogą uzyskać najważniejsze informacje dotyczące powodzi na południowym zachodzie Polski.

Publikacja: 18.09.2024 19:58

Gdzie szukać informacji o powodzi? Rząd udostępnił specjalną stroną internetową

Foto: REUTERS/Kacper Pempel

qm

Najważniejsze doniesienia dotyczące powodzi i podtopień można teraz znaleźć na rządowej stronie internetowej, dostępnej pod adresem powodz2024.gov.pl. W serwisie dostępne są praktyczne informacje dla powodzian i osób z terenów zagrożonych, relacje dotyczące posiedzeń sztabu kryzysowego czy przewodnik po dostępnych formach pomocy i wsparcia dla ofiar klęski żywiołowej, która nawiedziła południowo-zachodnie województwa.

Wcześniej rząd krytykowany był za chaos informacyjny, dotyczący powodzi. „W czasach, gdy byłem rzecznikiem prasowym rządu była jasna procedura na takie sytuacje” – przekonywał w poniedziałek europoseł Piotr Müller, były rzecznik gabinetu Mateusza Morawieckiego. „Powstawał osobny serwis internetowy w domenie gov.pl (gotowe szablony są w posiadaniu Centrum Informacyjnego Rządu). W mediach komunikowano, że pod tym adresem są dostępne informacje. Wszystkie właściwie jednostki miały obowiązek bieżącego raportowania informacji do KPRM na specjalny adres mailowy. Pracownicy CIR umieszczali najważniejsze informacje w dedykowanym serwisie oraz zajmowali się dystrybucją tych informacji do mediów” – napisał na Twitterze polityk PiS.

Najnowsze informacje o powodzi na nowej, rządowej stronie powodz2024.gov.pl

Müller wskazywał też, że „poszczególne komórki CIR w takich okolicznościach przechodziły na tryb dyżurowy 24h na dobę (były wyznaczone osoby, które w takich sytuacjach wiedziały, że taki dyżur obejmą)”, a „rzecznicy jednostek państwowych oraz wojewodowie na bieżąco byli ze mną oraz CIR w kontakcie telefonicznym”.

Czytaj więcej

Chaos informacyjny. Ludzie chcieli uciekać po niepotwierdzonej informacji Jacka Sutryka

„Zależnie od okoliczności poszczególne instytucje otrzymywały zgodę na samodzielną komunikację w określonym zakresie (np. wojewodowie, inspekcje) albo gdy wymagała tego sytuacja centralizowano część komunikacji żeby nie wprowadzać zamieszania z rozbieżnymi komunikatami” – dodał były rzecznik rządu, wskazując, że w gabinecie Donalda Tuska nie ma osoby sprawującej taką funkcję.

Politykę informacyjną w sprawie powodzi krytykowała jednak nie tylko opozycja, ale także np. dziennikarze. Z kolei szef Biura Bezpieczeństwa Narodowego Jacek Siewiera, po tym jak wrócił z objazdu terenów dotkniętych powodzią, stwierdził, że burmistrzowie nie do końca wiedzieli, iż problem związany z ekstremalną sytuacją pogodową będzie tak poważny. Jak powiedział Siewiera, ludzie „rzeczywiście są wściekli, i mają do tego prawo”.

Najważniejsze doniesienia dotyczące powodzi i podtopień można teraz znaleźć na rządowej stronie internetowej, dostępnej pod adresem powodz2024.gov.pl. W serwisie dostępne są praktyczne informacje dla powodzian i osób z terenów zagrożonych, relacje dotyczące posiedzeń sztabu kryzysowego czy przewodnik po dostępnych formach pomocy i wsparcia dla ofiar klęski żywiołowej, która nawiedziła południowo-zachodnie województwa.

Wcześniej rząd krytykowany był za chaos informacyjny, dotyczący powodzi. „W czasach, gdy byłem rzecznikiem prasowym rządu była jasna procedura na takie sytuacje” – przekonywał w poniedziałek europoseł Piotr Müller, były rzecznik gabinetu Mateusza Morawieckiego. „Powstawał osobny serwis internetowy w domenie gov.pl (gotowe szablony są w posiadaniu Centrum Informacyjnego Rządu). W mediach komunikowano, że pod tym adresem są dostępne informacje. Wszystkie właściwie jednostki miały obowiązek bieżącego raportowania informacji do KPRM na specjalny adres mailowy. Pracownicy CIR umieszczali najważniejsze informacje w dedykowanym serwisie oraz zajmowali się dystrybucją tych informacji do mediów” – napisał na Twitterze polityk PiS.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Materiał Promocyjny
BaseLinker uratuje e-sklep przed przestojem
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Klęski żywiołowe
Klienci i pracownicy galerii handlowej w Krakowie ewakuowani. Wybuchł pożar
Klęski żywiołowe
Pożar w technikum gastronomicznym. Ok. 450 osób musiało się ewakuować
Klęski żywiołowe
Osiem propozycji Morawieckiego dla rządu Tuska po powodzi. "Zostawiliśmy sprawdzone rozwiązania"
Klęski żywiołowe
Coraz więcej ofiar powodzi. Najnowsze dane Komendy Głównej Policji