Czy porównywarki cen gwarantują najkorzystniejsze oferty
Często korzystam z usług serwisów porównujących ceny. Mają one wskazywać najlepsze oferty wybranych towarów. Czy mogę wystąpić z reklamacją, gdy prezentowana w serwisie cena nie była najkorzystniejsza i żądać anulowania transakcji?
Nie
Bezpłatne porównywarki cen umożliwiają internautom poszukiwanie informacji o cenach i innych cechach towarów oferowanych przez sklepy internetowe. Najlepsze na rynku serwisy pozwalają na porównywanie kilkudziesięciu kategorii produktów i usług (począwszy od kosmetyków i artykułów spożywczych, aż po oferty sklepów budowlanych). Korzystanie z usług porównywarek nie wymaga rejestracji i ponoszenia dodatkowych opłat, zaś pozwala zaoszczędzić czas związany z przeglądaniem witryn internetowych sklepów i pieniędzy wydanych na zakupy.
Internauci muszą jednak wiedzieć, że tego rodzaju serwisy nie gwarantują, że treść prezentowanej na ich stronie informacji handlowej jest zawsze zgodna z ofertą sklepu. Takie zastrzeżenia znajdują się w regulaminach serwisów, który trzeba zaakceptować, aby korzystać z jego usług. Porównywarki cen nie odpowiadają także za sposób realizacji zamówienia, dostawy, jakość i bezpieczeństwo przedstawianych towarów, jak również rzetelność opisu towaru. Skorzystanie z oferty zawierającej najniższą cenę w porównywarce nie jest równoznaczne z tym, że lepszej oferty nie można znaleźć w sklepach, które nie są zintegrowane z serwisem. Porównywarki cen nie współpracują ze wszystkimi sklepami działającymi w Internecie.
Czy muszę uzasadnić rezygnację z umowy
Kupiłem radioodtwarzacz samochodowy w sklepie internetowym. Nie podoba mi się jego wygląd i chciałbym go zwrócić. Czy w piśmie do sprzedawcy muszę uzasadnić zwrot zakupionego towaru?