Reklama

Eksperci: dzieci w sieci nie będą bezpieczne, póki warunki gry dyktuje biznes

Najmłodsi w sieci nie będą bezpieczni, póki warunki dyktują biznes, a rodzice bezrefleksyjnie publikują zdjęcia swoich pociech - podkreślali uczestnicy konferencji zorganizowanej przez Urząd Ochrony Danych Osobowych i rzeczniczkę praw dziecka.

Publikacja: 28.04.2024 10:19

Eksperci: dzieci w sieci nie będą bezpieczne, póki warunki gry dyktuje biznes

Foto: Adobe Stock

Danymi i wizerunkiem dzieci można dzisiaj wywalczyć promocję na oferowane w sieci produkty lub zupełnie „za darmo” zasilać nimi branżę pornograficzną, która żeruje na wrzucanych do internetu fotografiach. A jeśli mamy odpowiednie zasięgi i potomstwo w interesującym np. marki odzieżowe wieku, to i wynegocjować z nimi intratne kontrakty. Zarówno najmłodsi, jak i nastolatkowie niejednokrotnie sami już robią zakupy, korzystając z podpiętych kart rodziców. Dlatego technologicznym gigantom nie zależy na restrykcyjnych i spójnych regulacjach, które zobowiązywałyby ich do weryfikacji wieku użytkowników. Takie głosy wybrzmiały podczas konferencji pt. „Wyzwania dla ochrony danych osobowych dzieci”, zorganizowanej przez prezesa UODO i rzeczniczkę praw dziecka. „Rzeczpospolita” była patronem wydarzenia.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Duże korporacje sięgają po dane osobowe dzieci
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Sądy i trybunały
Stracą sędziowskie togi i stan spoczynku. Plan PiS na sądownictwo po wyborach
W sądzie i w urzędzie
Jak długo trzeba spodziewać się wizyty komornika? Sąd Najwyższy rozstrzygnął
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo karne
„Dom zły” w Czernikach. Kazirodca usłyszał pierwszy wyrok
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama