Reklama

USA: Sprzedaż w sezonie świątecznym przebije 1 bln dolarów

Sprzedaż detaliczna w amerykańskich sklepach w sezonie przed świętami Bożego Narodzenia i Nowego Roku może w tym roku po raz pierwszy przebić 1 bln dolarów – mówią szacunki firmy eMarketer.

Aktualizacja: 06.11.2018 18:46 Publikacja: 06.11.2018 14:59

USA: Sprzedaż w sezonie świątecznym przebije 1 bln dolarów

Foto: Bloomberg

Analitycy eMarketer spodziewają się, że sprzedaż detaliczna w USA wyniesie w okresie od 1 listopada do 31 grudnia (uznawanym za sezon świąteczny) 1,002 bln dolarów. Będzie ona o 6 proc. większa niż w zeszłym roku. Eksperci firmy eMarketer wskazują, że to największy jej wzrost od 2011 r.

Tak dobre prognozy mocno kontrastują z sytuacją niektórych amerykańskich sieci sprzedaży (takich jak Sears) stojących na krawędzi bankructwa. Tracą one udział w rynku na rzecz koncernu Amazon oraz innych sklepów internetowych. Z przewidywań firmy eMarketer wynika jednak, że w tym sezonie świątecznym sieci sklepów powinny dobrze sobie radzić. Sprzedaż w nich ma wzrosnąć o 4,4 proc. W tym czasie sprzedaż w sklepach internetowych ma się zwiększyć o 16,6 proc. do 123,7 mld USD. Sklepy internetowe będą więc miały 12 proc. udziału w całej sprzedaży. Da o sobie znać również ostrzejsza konkurencja wśród sklepów internetowych chcących wydrzeć część udziałów w rynku Amazonowi. – Możemy się spodziewać większych promocji i udogodnień takich jak darmowe i szybsze przesyłki – twierdzi Cindy Liu, analityczka z eMarketer.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Swatch odpowiada Donaldowi Trumpowi na cła nowym zegarkiem
Handel
Akcyzowa zabawa w kotka i myszkę z fiskusem
Handel
Kurs LPP blisko historycznego szczytu. Sceptyczka podniosła wycenę
Handel
Miliardy na znane marki, czyli ABG buduje masę przed IPO
Handel
Donald Trump wzywa UE do nałożenia 100-proc. ceł na Chiny i Indie
Reklama
Reklama