USA: Sprzedaż w sezonie świątecznym przebije 1 bln dolarów

Sprzedaż detaliczna w amerykańskich sklepach w sezonie przed świętami Bożego Narodzenia i Nowego Roku może w tym roku po raz pierwszy przebić 1 bln dolarów – mówią szacunki firmy eMarketer.

Aktualizacja: 06.11.2018 18:46 Publikacja: 06.11.2018 14:59

USA: Sprzedaż w sezonie świątecznym przebije 1 bln dolarów

Foto: Bloomberg

Analitycy eMarketer spodziewają się, że sprzedaż detaliczna w USA wyniesie w okresie od 1 listopada do 31 grudnia (uznawanym za sezon świąteczny) 1,002 bln dolarów. Będzie ona o 6 proc. większa niż w zeszłym roku. Eksperci firmy eMarketer wskazują, że to największy jej wzrost od 2011 r.

Tak dobre prognozy mocno kontrastują z sytuacją niektórych amerykańskich sieci sprzedaży (takich jak Sears) stojących na krawędzi bankructwa. Tracą one udział w rynku na rzecz koncernu Amazon oraz innych sklepów internetowych. Z przewidywań firmy eMarketer wynika jednak, że w tym sezonie świątecznym sieci sklepów powinny dobrze sobie radzić. Sprzedaż w nich ma wzrosnąć o 4,4 proc. W tym czasie sprzedaż w sklepach internetowych ma się zwiększyć o 16,6 proc. do 123,7 mld USD. Sklepy internetowe będą więc miały 12 proc. udziału w całej sprzedaży. Da o sobie znać również ostrzejsza konkurencja wśród sklepów internetowych chcących wydrzeć część udziałów w rynku Amazonowi. – Możemy się spodziewać większych promocji i udogodnień takich jak darmowe i szybsze przesyłki – twierdzi Cindy Liu, analityczka z eMarketer.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem