Reklama

Cadbury rezygnuje z walki o fioletowy kolor jako znak towarowy

Brytyjska firma Cadbury nie będzie już walczyć o fioletowy kolor. Po latach batalii sądowych rezygnuje z zastrzeżenia koloru jako znaku towarowego.

Aktualizacja: 05.02.2019 17:11 Publikacja: 05.02.2019 16:43

Cadbury rezygnuje z walki o fioletowy kolor jako znak towarowy

Foto: Bloomberg

ula

Firma przegrała ostatnia batalię. Sąd apelacyjny orzekł, że kolor jest pojęciem zbyt rozległym, by można go było zarejestrować. Według sądu taki znak towarowy byłby za mało precyzyjny, przejrzysty i obiektywny.

Odcień purpury o nazwie Pantone 2865c stał się przedmiotem sporu między Cadbury a koncernem Nestle wiele lat temu. W 2012 roku Cadbury wygrało nawet sprawę w sądzie, ale decyzję zakwestionowało Nestle, któremu rację rok później przyznał sąd apelacyjny.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
JD.com przejmuje udziały w właścicielu MediaMarkt i Saturn. Jest zgoda niemieckiego urzędu
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Reklama
Reklama