Cadbury rezygnuje z walki o fioletowy kolor jako znak towarowy

Brytyjska firma Cadbury nie będzie już walczyć o fioletowy kolor. Po latach batalii sądowych rezygnuje z zastrzeżenia koloru jako znaku towarowego.

Aktualizacja: 05.02.2019 17:11 Publikacja: 05.02.2019 16:43

Cadbury rezygnuje z walki o fioletowy kolor jako znak towarowy

Foto: Bloomberg

ula

Firma przegrała ostatnia batalię. Sąd apelacyjny orzekł, że kolor jest pojęciem zbyt rozległym, by można go było zarejestrować. Według sądu taki znak towarowy byłby za mało precyzyjny, przejrzysty i obiektywny.

Odcień purpury o nazwie Pantone 2865c stał się przedmiotem sporu między Cadbury a koncernem Nestle wiele lat temu. W 2012 roku Cadbury wygrało nawet sprawę w sądzie, ale decyzję zakwestionowało Nestle, któremu rację rok później przyznał sąd apelacyjny.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Zalando chce przejąć konkurencyjny sklep internetowy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Polacy ruszyli na luksusowe zakupy
Handel
Świat nadal handluje z Rosją. Które firmy są na liście wstydu?
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Handel
Handel jest najbardziej zadłużoną branżą. Powodem wojna sieci dyskontów