Cadbury rezygnuje z walki o fioletowy kolor jako znak towarowy

Brytyjska firma Cadbury nie będzie już walczyć o fioletowy kolor. Po latach batalii sądowych rezygnuje z zastrzeżenia koloru jako znaku towarowego.

Aktualizacja: 05.02.2019 17:11 Publikacja: 05.02.2019 16:43

Cadbury rezygnuje z walki o fioletowy kolor jako znak towarowy

Foto: Bloomberg

ula

Firma przegrała ostatnia batalię. Sąd apelacyjny orzekł, że kolor jest pojęciem zbyt rozległym, by można go było zarejestrować. Według sądu taki znak towarowy byłby za mało precyzyjny, przejrzysty i obiektywny.

Odcień purpury o nazwie Pantone 2865c stał się przedmiotem sporu między Cadbury a koncernem Nestle wiele lat temu. W 2012 roku Cadbury wygrało nawet sprawę w sądzie, ale decyzję zakwestionowało Nestle, któremu rację rok później przyznał sąd apelacyjny.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
USA i Wielka Brytania zawarły umowę handlową. Ważna kwestia wciąż nierozwiązana
Handel
Prezes Renault ma uratować mocno zadłużony koncern luksusowy
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Handel
Pepco odcina chore i słabsze gałęzie