Lidl kończy z warzywami Bio w plastiku

Sieć Lidl bardzo serio podeszła do swoich deklaracji dotyczących redukcji plastiku. W ofercie sieci pojawiły się warzywa w całkowicie biodegradowalnych opakowaniach.

Publikacja: 18.03.2019 16:01

Lidl kończy z warzywami Bio w plastiku

Foto: materiały prasowe

Rosnąca popularność warzyw pochodzących z organicznych upraw sprawiała, że sieci handlowe, w tym Lidl, coraz częściej były poddawane krytyce za sposób pakowania warzyw. Owijane szczelnie w plastik ziemniaki, marchewki czy włoszczyzna oznaczane symbolem Bio bywały problematyczne dla świadomych klientów, którzy wybierali je z powodów etycznych równocześnie zgrzytając zębami na opakowania. Lidl Polska, tak jak Lidl ogólnie na świecie, zobowiązał się jednak do redukcji zużycia plastiku o 20 procent do 2025 roku. I właśnie zrobił duży krok na drodze do realizacji tego celu.

Czytaj także: Niemieckie sieci handlowe żegnają się z plastikiem

Już w drugiej połowie marca klienci sieci, w ramach Ryneczku Lidla znajdą na półkach ziemniaki i cebulę Bio Organic pakowaną w nowe, wyprodukowane w Polsce opakowanie zrobione z skrobi kukurydzianej i papieru. Opakowanie to ma bardzo poważną zaletę – jest w 100 procentach biodegradowalne. Jest ono w całości kompostowalne przemysłowo, ale kierowniczka działu opakowań Lidl Polska Kamila Łużny przyznała w czasie spotkania prasowego, że rozłoży się ono również w warunkach naturalnych, choć nie jest to zalecane. W najbliższych tygodniach ekologiczne opakowania zyskają także Bio marchew, buraki i włoszczyzna.

- Jako Lidl Polska czujemy się odpowiedzialni za otaczającą nas przestrzeń, w tym środowisko naturalne. Dlatego realizujemy cele ekologiczne nie tylko w zakresie naszych obiektów sklepowych, ale i asortymentu. Już niedługo w biodegradowalnych opakowaniach znajdą się nie tylko BIO ziemniaki i BIO cebula z Ryneczku Lidla, ale także BIO marchew czy BIO banany. Dzięki temu nasi klienci mogą mieć pewność nie tylko co do jakości naszych produktów, ale i tego, że są bezpieczne dla środowiska naturalnego – stwierdza Piotr Rogowski, Członek Zarządu Lidl Polska.

Opakowania marchewki, buraków i włoszczyzny będą składały się z tacki papierowej i foli wyprodukowanej z eukaliptusa. W ofercie Lidla pojawią się także banany Bio, które nie będą już pakowane w folię (tylko będą owinięte bardziej ekologiczną papierową banderolą), a do tego będą produktem z certyfikatem Fair Trade.

Lidl Polska jest pionierem w ramach międzynarodowego Lidla jeżeli chodzi o biodegradowalne opakowania wykonane ze skrobi kukurydzianej i papieru. Opakowania te są produkowane przez polskiego producenta (którego nazwy niestety Lidl Polska nie może ujawnić) i jest szansa, że zostaną one wdrożone również w innych oddziałach Lidla na świecie.

Ekologiczne opakowania, to nie wszystko. Zasadniczo Lidl „rozpakowuje" warzywa tam gdzie tylko to możliwe i zgodne z oczekiwaniami klientów. Ilość plastiku wprowadzanego do obiegu redukowana jest również np. poprzez zmniejszanie wagi butelek PET, w których sprzedawana jest woda. W 2018 roku dało to 345 ton plastiku mniej. Do sklepów trafia też woda w szklanych butelkach. Pytany przez „Rzeczpospolitą" o ewentualny system kaucyjny Lidl odpowiedział, że ruch w tej kwestii jest po stronie prawodawcy, który musi stworzyć odpowiednie ramy prawne.

Dla klientów troszczących się o ekologię ważna może być informacja, że w Lidlu można przyjść z własnymi opakowaniami na warzywa czy owoce – jedyną niedogodnością może tu być jedynie konieczność wyjęcia ich z nich do ważenia na kasie.

Rosnąca popularność warzyw pochodzących z organicznych upraw sprawiała, że sieci handlowe, w tym Lidl, coraz częściej były poddawane krytyce za sposób pakowania warzyw. Owijane szczelnie w plastik ziemniaki, marchewki czy włoszczyzna oznaczane symbolem Bio bywały problematyczne dla świadomych klientów, którzy wybierali je z powodów etycznych równocześnie zgrzytając zębami na opakowania. Lidl Polska, tak jak Lidl ogólnie na świecie, zobowiązał się jednak do redukcji zużycia plastiku o 20 procent do 2025 roku. I właśnie zrobił duży krok na drodze do realizacji tego celu.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Producent sprzętu Thermomix zwiększa sprzedaż
Handel
Sankcje odcinają rosyjski handel
Handel
Whirlpool tnie zatrudnienie. To może być dopiero początek
Handel
Ukraina liberalizuje politykę walutową
Handel
Bez alkoholu nie ma w Polsce grilla