Reklama
Rozwiń
Reklama

Grudzień fatalny dla sprzedawców

Mimo otwarcia sklepów w szczycie sezonu świątecznego ruch w centrach w grudniu spadł w ujęciu rocznym o 40 proc. Trudno o gorsze podsumowanie i tak trudnego roku.

Aktualizacja: 07.01.2021 07:13 Publikacja: 06.01.2021 21:00

Grudzień fatalny dla sprzedawców

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Wyniki badania ShopperTrak Index Polska pokazują, że mimo otwarcia centrów handlowych od ostatniego weekendu listopada sezon świąteczny pod względem liczby klientów wypadł blado. W listopadzie spadek liczby gości w efekcie lockdownu wynosił 55,8 proc., ale w grudniu mimo szczytu sezonu świątecznego nadal przekraczał 40 proc.

– W ostatnim tygodniu przed świętami, kiedy zwyczajowo ruch był największy, frekwencja była o 35,9 proc. niższa niż rok temu. W przypadku dużych centrów spadek przekroczył 40 proc. – mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
PiS chciał kupić Żabkę, teraz PSL celuje w Carrefoura
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Handel
AliExpress blokuje chińskiego sprzedawcę lalek erotycznych. Przypominały dzieci
Handel
Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości
Handel
Centra handlowe wciąż tracą klientów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Handel
Betonowe blokady i monitoring: tak wyglądają jarmarki bożonarodzeniowe w Niemczech
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama