Aktualizacja: 09.01.2015 06:01 Publikacja: 09.01.2015 03:31
W 2014 r. zostało otwartych ponad 300 nowych dyskontów. W 2015 r. będzie ich ponad 100 mniej.
Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek
Ostatnie lata zdecydowanie należały w Polsce do dyskontów, czyli sieci Aldi, Lidl, Netto oraz Biedronka. Choć takich sklepów działa ledwie nieco ponad 3,6 tys. (na 137,7 tys. placówek spożywczych w Polsce), to jednak mają one aż ponad 52 mld zł obrotów, co daje im pozycję największego gracza rynku handlowego.
Jednak okres błyskawicznego rozwoju właśnie się kończy. Według danych Euromonitor International takie sieci w 2014 r. powiększyły się o 338 placówek, a w 2015 przybędzie ich już tylko 238. O 50 proc. wolniej będą rosły obroty – w 2014 r. poszły w górę średnio niemal o 12 proc., w tym roku spodziewane jest już tylko 6 proc.
Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Na wypadek fiaska negocjacji z Trumpem, Komisja Europejska tworzy warty 95 mld euro wykaz towarów importowanych...
Sekretarz skarbu Scott Bessent oraz przedstawiciel handlowy USA Jamieson Greer rozpoczęli spotkania w Genewie z...
Tuż przed zaplanowanymi na najbliższy weekend rozmowami przedstawicieli rządów Chin i USA Donald Trump poinformo...
W pierwszym kwartale policja zarejestrowała ponad 9,2 tys. przestępstw kradzieży, ale zanotowano również aż 57,2...
Prezydent USA Donald Trump poinformował, że jego administracja zawarła umowę handlową z Wielką Brytanią. To pier...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas