Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 09.01.2015 06:01 Publikacja: 09.01.2015 03:31
W 2014 r. zostało otwartych ponad 300 nowych dyskontów. W 2015 r. będzie ich ponad 100 mniej.
Foto: Fotorzepa/Jerzy Dudek
Ostatnie lata zdecydowanie należały w Polsce do dyskontów, czyli sieci Aldi, Lidl, Netto oraz Biedronka. Choć takich sklepów działa ledwie nieco ponad 3,6 tys. (na 137,7 tys. placówek spożywczych w Polsce), to jednak mają one aż ponad 52 mld zł obrotów, co daje im pozycję największego gracza rynku handlowego.
Jednak okres błyskawicznego rozwoju właśnie się kończy. Według danych Euromonitor International takie sieci w 2014 r. powiększyły się o 338 placówek, a w 2015 przybędzie ich już tylko 238. O 50 proc. wolniej będą rosły obroty – w 2014 r. poszły w górę średnio niemal o 12 proc., w tym roku spodziewane jest już tylko 6 proc.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Nasz model biznesowy jest taki, że to my mamy zarabiać – mówi Dariusz Miłek, główny akcjonariusz Grupy CCC.
Po dwóch porażkach w sądach niższej instancji prezydent USA Donald Trump ma już w środę ubiegać się o przyspiesz...
Komisja Europejska przedstawiła w środę Radzie wniosek o zawarcie umowy nie tylko o partnerstwie między UE a Mer...
W ostatnią niedzielę sierpnia sklepy będą otwarte, co związane jest z zakupami szkolnych wyprawek, choć nie tylk...
Marka fast fashion Forever 21 po raz czwarty wchodzi na rynek chiński, po tym jak od 2008 roku trzykrotnie weszł...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas