Merlin ponownie na sprzedaż

E-handel czeka fala fuzji i przejęć. Niskie marże sprawiają, że coraz ważniejsza staje się skala działania

Aktualizacja: 12.01.2015 05:55 Publikacja: 12.01.2015 02:38

Czerwona Torebka chce sprzedać sklep interentowy Merlin, który kupiła w 2013 r. Sklep tnie koszty, z

Czerwona Torebka chce sprzedać sklep interentowy Merlin, który kupiła w 2013 r. Sklep tnie koszty, zamykając punkty osobistego odbioru przesyłek

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

Choć internet także w 2015 r. będzie najszybciej rosnącym segmentem branży handlowej, to na tym rynku nie jest wcale różowo. Panuje mordercza konkurencja, głównie cenowa.  W dodatku sklepów, których i tak jest już ponad 14 tys., szybko przybywa. Prognozy wyglądają dużo optymistyczniej niż rzeczywistość.

Według firmy Euromonitor International w tym roku spodziewany jest 0,7-proc. wzrost sprzedaży detalicznej do ok. 337,9 mld zł. Na tym tle prognozy dla e-commerce są dużo lepsze. Przewidywany jest ponad 13-proc. wzrost obrotów e-sklepów, które mają ok. 22 mld zł przychodów. Kwota nie obejmuje obrotów serwisów aukcyjnych, które odpowiadają za kolejne kilkanaście miliardów złotych.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Z botem na zakupy. To koniec sklepów, jakie znamy?
Handel
Na zakupy z botem i przez TikToka
Handel
Kiedy wypada niedziela handlowa w czerwcu? Jest jeden termin
Handel
Polacy znów wypalają więcej nielegalnych papierosów. Odwrócenie trendu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Handel
Pepco odcina chore i słabsze gałęzie