Reklama

Merlin ponownie na sprzedaż

E-handel czeka fala fuzji i przejęć. Niskie marże sprawiają, że coraz ważniejsza staje się skala działania

Aktualizacja: 12.01.2015 05:55 Publikacja: 12.01.2015 02:38

Czerwona Torebka chce sprzedać sklep interentowy Merlin, który kupiła w 2013 r. Sklep tnie koszty, z

Czerwona Torebka chce sprzedać sklep interentowy Merlin, który kupiła w 2013 r. Sklep tnie koszty, zamykając punkty osobistego odbioru przesyłek

Foto: Fotorzepa/Ryszard Waniek

Choć internet także w 2015 r. będzie najszybciej rosnącym segmentem branży handlowej, to na tym rynku nie jest wcale różowo. Panuje mordercza konkurencja, głównie cenowa.  W dodatku sklepów, których i tak jest już ponad 14 tys., szybko przybywa. Prognozy wyglądają dużo optymistyczniej niż rzeczywistość.

Według firmy Euromonitor International w tym roku spodziewany jest 0,7-proc. wzrost sprzedaży detalicznej do ok. 337,9 mld zł. Na tym tle prognozy dla e-commerce są dużo lepsze. Przewidywany jest ponad 13-proc. wzrost obrotów e-sklepów, które mają ok. 22 mld zł przychodów. Kwota nie obejmuje obrotów serwisów aukcyjnych, które odpowiadają za kolejne kilkanaście miliardów złotych.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Założyciel CCC: Już się nie potknę, jestem za blisko biznesu
Handel
Donald Trump ubiega się o utrzymanie ceł przez Sąd Najwyższy. Prosi o „szybką decyzję”
Handel
Komisja Europejska przyjęła umowę handlową z Mercosurem. Co przyniesie Unii?
Handel
Handlowy weekend nie tylko pod znakiem zeszytów. Polacy ruszają do sklepów
Handel
Forever 21 wraca do Chin. Amerykańska sieć bankrutowała już dwa razy
Reklama
Reklama