Reklama

Inflacja może i spada, ale już na dobre zmieniła Polaków

Aż 90 proc. konsumentów z powodu skoku cen zmieniło sposób robienia codziennych zakupów, na czym zyskały sieci dyskontowe. Eksperci są sceptyczni, czy po opanowaniu inflacji wrócą stare zwyczaje.

Publikacja: 22.05.2025 04:34

Aż 90 proc. konsumentów z powodu skoku cen zmieniło sposób robienia codziennych zakupów

Aż 90 proc. konsumentów z powodu skoku cen zmieniło sposób robienia codziennych zakupów

Foto: Bloomberg

Największą zmianą w zwyczajach konsumentów jest po prostu większa rozważność w wydawaniu pieniędzy, szukanie promocji czy robienie zakupów w tańszych sklepach. Jednocześnie aż co czwarty badany kupuje mniej towarów premium, a 15 proc. wręcz ograniczyło zakupy – wynika z badania IPSOS na zlecenie in-Store Media. Zostało ono przeprowadzone na przełomie stycznia i lutego 2025 r. na reprezentatywnej próbie 1 tys. Polaków w wieku 18–59 lat. „Rzeczpospolita” poznała wyniki jako pierwsza.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama