Reklama
Rozwiń
Reklama

Mężczyźni częściej kupują pod wpływem chwili, kobiety częściej tego żałują

Co czwarty Polak przynajmniej raz dokonał impulsywnego zakupu za przynajmniej 500 zł. Pozwalają sobie na nie zdecydowanie częściej mężczyźni, a wśród najmłodszych ankietowanych mówi tak aż połowa.

Publikacja: 05.04.2025 11:44

Mężczyźni częściej kupują pod wpływem chwili, kobiety częściej tego żałują

Foto: Adobe Stock

Ogółem 31 proc. mężczyzn przyznało, że zdarzyło im się dokonać impulsowego zakupu pod wpływem chwili, podczas gdy wśród kobiet wynik wyniósł 20 proc. – wynika z badania dla Krajowego Rejestru Długów, którego wyniki Rzeczpospolita poznała jako pierwsza.

Najbardziej skłonne do impulsywnych zakupów są osoby w wieku 18-24 lat – aż 48,5 proc. z nich przyznało, że wydało przynajmniej 500 zł pod wpływem chwili. Natomiast tylko co czwarty młody człowiek żałował takiego zakupu.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Centra handlowe wciąż tracą klientów
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Handel
Betonowe blokady i monitoring: tak wyglądają jarmarki bożonarodzeniowe w Niemczech
Handel
Sprzedaż detaliczna w październiku w górę. Są nowe dane GUS
Handel
Polacy mają gest na Święta. Wzrostem wydatków przebiją zachodnich Europejczyków
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama