Reklama
Rozwiń
Reklama

Mężczyźni częściej kupują pod wpływem chwili, kobiety częściej tego żałują

Co czwarty Polak przynajmniej raz dokonał impulsywnego zakupu za przynajmniej 500 zł. Pozwalają sobie na nie zdecydowanie częściej mężczyźni, a wśród najmłodszych ankietowanych mówi tak aż połowa.

Publikacja: 05.04.2025 11:44

Mężczyźni częściej kupują pod wpływem chwili, kobiety częściej tego żałują

Foto: Adobe Stock

Ogółem 31 proc. mężczyzn przyznało, że zdarzyło im się dokonać impulsowego zakupu pod wpływem chwili, podczas gdy wśród kobiet wynik wyniósł 20 proc. – wynika z badania dla Krajowego Rejestru Długów, którego wyniki Rzeczpospolita poznała jako pierwsza.

Najbardziej skłonne do impulsywnych zakupów są osoby w wieku 18-24 lat – aż 48,5 proc. z nich przyznało, że wydało przynajmniej 500 zł pod wpływem chwili. Natomiast tylko co czwarty młody człowiek żałował takiego zakupu.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama