Reklama

Polacy kupują z pomocą sztucznej inteligencji

Do korzystania z AI przy zakupach przyznaje się już 37 proc. konsumentów, blisko o połowę więcej niż rok temu. Większość ma pozytywne doświadczenia, ale starsi są nieufni.

Publikacja: 19.05.2025 04:36

Do korzystania z AI przy zakupach przyznaje się już 37 proc. konsumentów

Do korzystania z AI przy zakupach przyznaje się już 37 proc. konsumentów

Foto: Adobe Stock

Aż 64 proc. najmłodszych polskich konsumentów, do 27. roku życia, przyznaje się do korzystania podczas zakupów z rozwiązań opartych na sztucznej inteligencji. Jednocześnie w grupie 55+ to już tylko 13 proc. W całym przekroju wiekowym to średnio 37 proc.  – wynika z badania Adyen, platformy technologii finansowych.

AI sprawdza się na zakupach

Pozostało jeszcze 94% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama