Reklama

Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat

W kwietniu ponownie urosły obawy Polaków o przyszłość. Przewidywania co do sytuacji ekonomicznej kraju na najbliższy rok są najsłabsze od czerwca 2023 r., strach przed wzrostem bezrobocia najsilniejszy od ponad dwóch lat.

Publikacja: 25.04.2025 05:14

Co dręczy polskiego konsumenta? Jeden czynnik jest najsilniejszy od dwóch lat

Foto: Bloomberg

Dane GUS dotyczące koniunktury konsumenckiej są dość wahliwe. Przyznać należy, że nie wykazały w kwietniu drastycznego tąpnięcia, od mniej więcej roku nasze nastroje utrzymują się na względnie stabilnym poziomie. Niemniej na tym tle najnowsze statystyki wyglądają po prostu słabo.

Dotyczy to między innymi ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju. W kwietniu po raz pierwszy od blisko dwóch lat odsetek osób zauważających poprawę spadł poniżej 10 proc. Jednocześnie na pogorszenie sytuacji wskazuje ponad 55 proc. badanych, niemal najwięcej od początków 2024 r.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
JD.com przejmuje udziały w właścicielu MediaMarkt i Saturn. Jest zgoda niemieckiego urzędu
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Reklama
Reklama