Reklama

Rosjanie tęsknią za zachodnimi markami. Narzekają na jakość zamienników

Opuszczenie przez znane zachodnie marki rosyjskiego rynku po rozpętaniu wojny przez Kreml, skutkuje widocznym i pogłębiającym się z roku na rok spadkiem jakości towarów w rosyjskich sklepach. Powstałej luki nie wypełnili ani Chińczycy, ani rosyjscy producenci.

Publikacja: 14.06.2024 12:33

Hipermarket Metro Cash and Carry w Moskwie.

Hipermarket Metro Cash and Carry w Moskwie.

Foto: Reuters

Przez ostatnie 30 lat obywatele Federacji Rosyjskiej przyzwyczaili się do obecności u siebie najbardziej znanych światowych marek. I rzucili się na nie łapczywie, po dziesięcioleciach komunistycznej mizerii. Teraz muszą zaliczyć zafundowany im przez Kreml, powrót do przeszłości.

Z audi i mercedesa przesiąść się znowu na ładę czy moskwicza. Lodówkę kupić nieznanej chińskiej marki albo znanego jeszcze z sowieckiej rzeczywistości obiektu pożądania — białoruskiego „mińska”. Perfumy zamiast z Paryża przyjadą z kolei do moskiewskich klientów z pobliskiej Tuły. Taka zmiana wielu Rosjanom się nie podoba, szczególnie z dużych miast.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama