Reklama
Rozwiń
Reklama

Kolejna brytyjska sieć obniża ceny bielizny menstruacyjnej. Naciski na rząd

Brytyjska sieć domów towarowych John Lewis poszła śladem Tesco i Marks & Spencer i zredukowała ceny bielizny menstruacyjnej. Sieci handlowe apelują do rządu, by zlikwidował VAT na te produkty.

Publikacja: 27.08.2023 15:25

Kolejna brytyjska sieć obniża ceny bielizny menstruacyjnej. Naciski na rząd

Foto: Adobe Stock

Wielka Brytania w styczniu 2021 roku podjęta długo wyczekiwaną decyzję i zniosła podatek od sprzedaży produktów menstruacyjnych, takich jak podpaski i tampony. Wcześniej produkty te klasyfikowane były jako „nieistotne dobra luksusowe” i dopiero dwa lata temu nadano im status produktów pierwszej potrzeby.

Rząd zapomniał jednak o jednej grupie produktów – bieliźnie menstruacyjnej, której popularność dynamicznie rośnie od czasu pandemii koronawirusa. Jak zachwalają ich producenci, specjalnie opracowane majtki menstruacyjne są wygodne, chłonne, można je prać ręcznie lub w pralce i wielokrotnie używać. Problem w tym, że ich ceny są bardzo wysokie, w dodatku według brytyjskiego prawa nadal klasyfikowane są jako części garderoby, przez co są obłożone 20-proc. podatkiem.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Rolnicy krytykują umowę celną Szwajcaria–USA. Ogromne obawy o import mięsa
Materiał Promocyjny
Twoja gwiazda bliżej niż myślisz — Mercedes Van ProCenter
Handel
Pracownicy Zary szykują protesty w Black Friday – żądają podziału zysków
Handel
Pierwszy producent leków osiągnął wycenę 1 biliona dolarów. Sukces leków na odchudzanie
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama