Dodawali do koszyka niezamówione produkty. UOKiK wziął na celownik e-sklep Duka

Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie spodobała się praktyka sklepu duka.com, który automatycznie dorzuca klientom produkty do koszyka. Zarzut naruszania zbiorowych interesów konsumentów może słono kosztować.

Publikacja: 28.06.2023 14:06

Dodawali do koszyka niezamówione produkty. UOKiK wziął na celownik e-sklep Duka

Foto: Duka

Popularna sieć sklepów z artykułami gospodarstwa domowego i elementami wyposażenia wnętrz znalazła się na celowniku UOKiK za praktyki, których ma się dopuszczać w swoim e-sklepie duka.com. Urząd postawił spółce zarzut naruszania zbiorowych interesów konsumentów, gdyż w przypadku korzystania z e-sklepu w koszykach klientów mogły być dodawane automatycznie i bez zgody konsumenta dodatkowe produkty. By uniknąć zakupu konsument musiał usunąć dodany automatycznie towar.

Według UOKiK konsumenci mogli nie zauważyć dodatkowego produktu w procesie finalizacji zamówienia i kupić towar, którego nie chcieli. Oczywiście, mogli go zwrócić po otrzymaniu zamówienia, ale odesłanie niezamówionego produktu oznacza poświęcenie czasu i poniesienie kosztów przesyłki.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Amazon inwestuje w Wielkiej Brytanii. 40 mld funtów w ciągu trzech lat
Handel
Czarne chmury nad świętem zakupów Amazona. Kolejni sprzedawcy rezygnują z udziału
Handel
Polacy chętnie oddadzą prywatność w zamian za promocje
Handel
USA i Wielka Brytania zawarły umowę handlową. Ważna kwestia wciąż nierozwiązana
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Handel
Prezes Renault ma uratować mocno zadłużony koncern luksusowy