Eksport polskich produktów na Amazonie sięgnął już ponad 4 mld zł

75 proc. polskich małych i średnich firm sprzedających na tej platformie już eksportowało swoje produkty. W 2022 r. ich zagraniczna sprzedaż wzrosła rdr o 15 proc.

Publikacja: 28.06.2023 12:13

Eksport polskich produktów na Amazonie sięgnął już ponad 4 mld zł

Foto: Bloomberg

Amazon podaje, że wartość międzynarodowego e-commerce w Europie wyniosła 179,4 mld euro w 2022 r. Jednocześnie ze wzrostem poziomu zaufania do zakupów online rosła też liczba sprzedawców, którzy - oprócz własnych e-sklepów - coraz chętniej korzystają z możliwości eksportowych, jakie daje jednolity rynek UE i platformy łączące konsumentów i przedsiębiorców z różnych krajów. W 2022 r. już ponad 275 tys. europejskich małych i średnich przedsiębiorców prowadziło sprzedaż za pośrednictwem sklepów Amazon, z czego aż 40 proc. eksportowało swoje produkty w UE.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Ruszyły protesty przed sklepami Lidla w całej Polsce. Spór o inwestycję na Warmii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?