Reklama
Rozwiń
Reklama

Efekt szminki ciągle działa. Kosmetyki bronią się przed kryzysem

Rynek urody potrafi rosnąć także w czasach zawirowań gospodarczych, które uderzają w pozostałe sektory konsumenckie. W najbliższych latach globalne wydatki na kosmetyki mają się zwiększać o 6 proc. rocznie.

Publikacja: 23.05.2023 17:48

Efekt szminki ciągle działa. Kosmetyki bronią się przed kryzysem

Foto: Adobe Stock

Efekt szminki wciąż działa. Niezależnie od spowolnienia czy recesji w części państw, do ponad 580 (583) mld dol. ma wzrosnąć w 2027 r. wartość sprzedaży detalicznej kosmetyków na świecie. Czyli prawie o 37 proc. w porównaniu z minionym rokiem - oceniają eksperci firmy doradczej McKinsey & Company w najnowszym raporcie The State of Fashion Beauty.

Według nich, globalny rynek urody, wart w zeszłym roku 427 mld dol. (w tym roku ma osiągnąć 460 mld dol.), w kolejnych latach będzie rósł średnio o 6 proc. rocznie, choć spore znaczenie będą miały tu różnice geograficzne.

Dodatkowe -10% na BLACK WEEK

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Week - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
PiS chciał kupić Żabkę, teraz PSL celuje w Carrefoura
Materiał Promocyjny
Kiedy obawy rosną, liczy się realne wsparcie
Handel
AliExpress blokuje chińskiego sprzedawcę lalek erotycznych. Przypominały dzieci
Handel
Konsument w świecie nowych cyfrowych możliwości
Handel
Centra handlowe wciąż tracą klientów
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępcy zwiększają skalę ataków na urządzenia końcowe – komputery i smartfony
Handel
Betonowe blokady i monitoring: tak wyglądają jarmarki bożonarodzeniowe w Niemczech
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama