Reklama

Połowa polskich dzieci chce, by ich zabawki wyrażały negatywne emocje

Badanie wykonane dla Lego przy wprowadzaniu nowych postaci w serii Lego Friends daje ciekawy wgląd w psychikę polskich dzieci.

Publikacja: 28.02.2023 14:26

Połowa polskich dzieci chce, by ich zabawki wyrażały negatywne emocje

Foto: Adobe Stock

Nowa seria Lego Friends zdążyła już wzbudzić kontrowersje na Zachodzie dzięki wprowadzaniu figurek z zespołem Downa lub pozbawionych kończyn, a także dzięki ogólnemu hasłu „inkluzywności”. Wprowadzanie nowych zabawek w Polsce poprzedziło zaś badanie, które miało dać wgląd w to, czego chcą od zabawek dzieci oraz jaka jest ich kondycja i jak zabawki mogą im pomóc.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Lego przez Instytut Golin wynika, że 9 na 10 dzieci w Polsce uważa, że ich zabawki przedstawiają tylko pozytywne emocje. Równocześnie prawie połowa dzieci chciałaby, aby ich misie, figurki czy lalki pokazywały także negatywne emocje. Wynikać to może z faktu, że 45 procent dzieci (badano dzieci w wieku 6 do 12 lat) jest zestresowanych. Przy czym negatywne emocje różnią się w zależności od wieku – najmłodsi respondenci (6-7) lat czują częściej złość (26 proc.) czy smutek (26 proc.), a starsze dzieci odczuwają dużo niepokoju (17 proc.). Źródłami niepokoju są zarówno szkoła (35 proc.), jak i poczucie, że nie wiadomo, co mają robić (29 proc.). Dziewczynki częściej niż chłopcy wskazują na problemy z przyjaciółmi, podczas gdy chłopcy częściej nie są w stanie sprecyzować źródła niepokoju i stresu.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Handel
Największy koncern spożywczy świata stawia na roboty. Zniknie 16 tysięcy miejsc pracy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Odpowiedź CCC na zarzuty Ningi Research. Dariusz Miłek: Chyba pisała to AI
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama