Pandemia pozbawiła Chińczyków dostępu do luksusu

Rynek artykułów luksusowych w Chinach zmalał w 2022 r. o 10 proc. po pięciu latach wzrostu. To skutek długich lockdownów w walce z wirusem. Zniesienie ograniczeń sanitarnych pozwoli przywrócić sprzedaż od tego roku do poziomu z 2021 r. Firmy czekają na turystów.

Publikacja: 12.02.2023 14:29

Pandemia pozbawiła Chińczyków dostępu do luksusu

Foto: Bloomberg

W latach 2012-16 sprzedaż artykułów luksusowych w Chinach rosła średnio o 1 proc. rocznie, w 2016-19 nastąpiła poprawa do 26 proc. rocznie, a w 2019-21 skoczyła o 42 proc., natomiast w ubiegłym roku zmalała o 10 proc.- stwierdziła w opracowaniu firma doradcza z Bostonu, Bain & Co.

Nawiązując do rocznych wyników gigantów w zakresie luksusu, LVMH i Salvatore Ferragamo amerykańscy specjaliści podkreślili, że wszystkie segmenty sektora artykułów luksusowych odczuły w rożnym stopniu ujemne skutki pandemii. Najmniej straciły wyroby sprzedawane elektronicznie, sprzedaż drogich kosmetyków zmalała jednocyfrowo, biżuterii i galanterii skórzanej o 10-15 proc., modnych luksusowych sukienek i ubrań oraz artykułów lifestylowych o 15-20 proc., a sprzedaż zegarków załamała się o 20-25 proc. - podał Reuter.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Handel
Wielkie plany LPP. Firma zainwestuje w 2025 r. 3,5 mld zł
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Co po elektrykach i koniakach
Handel
Cena wigilijnych pierogów i barszczu rośnie najmocniej od kilku lat
Handel
Znowu szykują się drogie święta. Co zdrożało najmocniej?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Handel
Wojna handlowa wpędza sklepy w długi