Reklama

Pandemia pozbawiła Chińczyków dostępu do luksusu

Rynek artykułów luksusowych w Chinach zmalał w 2022 r. o 10 proc. po pięciu latach wzrostu. To skutek długich lockdownów w walce z wirusem. Zniesienie ograniczeń sanitarnych pozwoli przywrócić sprzedaż od tego roku do poziomu z 2021 r. Firmy czekają na turystów.

Publikacja: 12.02.2023 14:29

Pandemia pozbawiła Chińczyków dostępu do luksusu

Foto: Bloomberg

W latach 2012-16 sprzedaż artykułów luksusowych w Chinach rosła średnio o 1 proc. rocznie, w 2016-19 nastąpiła poprawa do 26 proc. rocznie, a w 2019-21 skoczyła o 42 proc., natomiast w ubiegłym roku zmalała o 10 proc.- stwierdziła w opracowaniu firma doradcza z Bostonu, Bain & Co.

Nawiązując do rocznych wyników gigantów w zakresie luksusu, LVMH i Salvatore Ferragamo amerykańscy specjaliści podkreślili, że wszystkie segmenty sektora artykułów luksusowych odczuły w rożnym stopniu ujemne skutki pandemii. Najmniej straciły wyroby sprzedawane elektronicznie, sprzedaż drogich kosmetyków zmalała jednocyfrowo, biżuterii i galanterii skórzanej o 10-15 proc., modnych luksusowych sukienek i ubrań oraz artykułów lifestylowych o 15-20 proc., a sprzedaż zegarków załamała się o 20-25 proc. - podał Reuter.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
USA wszczynają dochodzenie w sprawie przestrzegania przez Chiny umowy handlowej z 2020 r.
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Handel
Premier Kanady odpowiada Donaldowi Trumpowi. Jest gotowy wznowić rozmowy handlowe
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Trump grozi Chinom cłami, ale planuje spotkanie z Xi. USA i Chiny wracają do rozmów
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama