To był ostatni taki Black Friday. Promocje mogą odzyskać blask

Od nowego roku sklepy nie będą mogły zawyżać cen tuż przed wyprzedażami. Zmiana przepisów to szansa, żeby soldy odzyskały nadszarpnięty wizerunek. Ale jak się do niej przygotować?

Publikacja: 22.12.2022 03:00

Podczas wyprzedaży sklep będzie musiał podać obok bieżącej najniższą cenę z 30 ostatnich dni Irina S

Podczas wyprzedaży sklep będzie musiał podać obok bieżącej najniższą cenę z 30 ostatnich dni Irina Shatilova / shutterstock

Foto: Irina Shatilova

Już w styczniu sklepy internetowe czeka wielki remanent regulaminów, weryfikacja opinii konsumentów, ale przede wszystkim zmienią się same wyprzedaże. Przy cenie promocyjnej sklepy będą musiały podać najniższą cenę z ostatniego miesiąca – dzięki chroniącej konsumentów dyrektywie Omnibus, która ze sporym poślizgiem wchodzi wreszcie do Polski.

Dla konsumentów to oczywiście doskonała informacja, natomiast problem będzie miał handel, i to bynajmniej nie dlatego, że zależy mu na zawyżaniu cen. Nowe przepisy narzucają mu sporo nowych obowiązków, do których nadal nie wiadomo, jak podejść. To wyzwanie dla systemów IT i archiwizowania danych. Stawkę podwyższa żywe zainteresowanie sprawą ze strony UOKiK.

Pozostało 88% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Handel
Poczta Polska uruchomiła nowy sklep internetowy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty - Czy to prawda, że elektryczne auta palą się częściej niż spalinowe?
Handel
Sklepów dalej ubywa tysiącami. Są jednak wyjątki
Handel
Małe sklepy wymierają. Eksperci nie mają wątpliwości co nas czeka
Handel
Trzęsienie ziemi w Burberry. Firma chce być jeszcze bardziej ekskluzywna
Handel
Koniec z dzieleniem się Żappką. Żabka rezygnuje z kodów kreskowych w aplikacji