Aktualizacja: 01.07.2025 06:13 Publikacja: 07.11.2022 09:59
Foto: Adobe Stock
Opłaty dodatkowe są pobierane przez sieci handlowe na przykład z tytułu usług marketingowych w ramach wsparcia sprzedaży. To dodatkowe płatności za lepsze miejsce na półce czy promocje w ramach gazetek reklamowych. To czasami także usługi informatyczne związane ze wsparciem technicznym, cyfryzacją gromadzenia i przepływu dokumentów oraz danych pomiędzy siecią a dostawcą jak również usługi logistyczne czy laboratoryjne.
Badanie rynku przeprowadzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów objęło 35 podmiotów prowadzących 52 sieci handlowe, każda pobierała od dostawców opłaty za usługi dodatkowe. W latach 2016-2020 szacunkowa łączna wysokość przychodów z tego tytułu wyniosła około 5 mld zł rocznie. Ponad 97 proc. kwoty uzyskiwanych przychodów przypadało na 12 sieci.
W niedzielę pożar strawił budynek rumuńskiego parku logistycznego i towar przeznaczony do dystrybucji wynajmowan...
Sekretarz skarbu Scott Bessent powiedział Fox Business, że jego zdaniem negocjacje handlowe z kilkunastoma kraja...
Przedłużenie sankcji UE wobec Rosji skutkuje coraz większymi trudnościami dla rosyjskich importerów. Nawet „zapr...
Howard Lutnick, sekretarz skarbu USA, ujawnił, że Stanom Zjednoczonym udało się doprowadzić do sfinalizowania i...
Drożejąca kawa to już nie tylko ciekawostka z rynków surowcowych. Z miesiąca na miesiąc jej ceny rosną na sklepo...
W środę w nocy podczas pracy w magazynie Amazona w Sosnowcu zmarł 48-letni mężczyzna. Jego ciało znaleźli pracow...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas