Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.09.2025 17:10 Publikacja: 07.11.2022 09:59
Foto: Adobe Stock
Opłaty dodatkowe są pobierane przez sieci handlowe na przykład z tytułu usług marketingowych w ramach wsparcia sprzedaży. To dodatkowe płatności za lepsze miejsce na półce czy promocje w ramach gazetek reklamowych. To czasami także usługi informatyczne związane ze wsparciem technicznym, cyfryzacją gromadzenia i przepływu dokumentów oraz danych pomiędzy siecią a dostawcą jak również usługi logistyczne czy laboratoryjne.
Badanie rynku przeprowadzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów objęło 35 podmiotów prowadzących 52 sieci handlowe, każda pobierała od dostawców opłaty za usługi dodatkowe. W latach 2016-2020 szacunkowa łączna wysokość przychodów z tego tytułu wyniosła około 5 mld zł rocznie. Ponad 97 proc. kwoty uzyskiwanych przychodów przypadało na 12 sieci.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Francuskie media donoszą, że rozpoczął się proces sprzedaży 800 sklepów i 40 centrów handlowych Carrefour w Pols...
Handlowa grupa podniosła oczekiwania dotyczące przychodów i zysku w 2025 r. Motorem biznesu Allegro jest Polska,...
Kreml ogłosił rozpoczęcie prac nad umową o wolnym handlu między Euroazjatycką Unią Gospodarczą (EUG) a Indiami....
Swatch podniesie ceny zegarków w Stanach Zjednoczonych o 5–15 proc. To efekt ceł nałożonych przez Donalda Trumpa...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas