Koniec ze sztucznym podnoszeniem cen. Omnibus uderzy w fałszywe promocje

Nowe przepisy dotyczą zarówno sklepów stacjonarnych, jak i internetowych oraz tzw. market place, czyli internetowych platform sprzedażowych.

Publikacja: 22.09.2022 03:00

Dyrektywa Omnibus zmienia zasady organizowania promocji shutterstock

Dyrektywa Omnibus zmienia zasady organizowania promocji shutterstock

Foto: Shutterstock

Koniec ze sztucznym podnoszeniem cen tylko po to, by móc potem pochwalić się obniżką. Zniknąć ma też proceder informowania, że jakiś towar został właśnie przeceniony, podczas gdy tak naprawdę „promocyjna” cena obowiązuje od miesięcy. Kupujący nie będzie też musiał się zastanawiać, czy istnieje chociaż cień szansy, że opinie nt. produktu publikowane na stronach sklepów internetowych i platform typu market place pochodzą od osób, które rzeczywiście daną rzecz nabyli, czy są dziełem botów lub tych, którzy piszą je za pieniądze i nigdy ocenianego produktu nawet nie mieli w rękach.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Czy 27 kwietnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne