Reklama

Przez drożyznę szturm marek własnych. Rekordowy udział w rynku

NielsenIQ podaje, że w czerwcu udział marek własnych w rynku był największy w historii i wyniósł 21,1 proc. Polacy muszą oszczędzać i szukają tańszych odpowiedników.

Publikacja: 07.09.2022 13:15

Przez drożyznę szturm marek własnych. Rekordowy udział w rynku

Foto: Adobe Stock

Tak duża zmiana to nie tylko efekt pogarszającej się kondycji finansowej wielu gospodarstw domowych, które szukają produktów w niższych cenach, ale także polityki sklepów wielkopowierzchniowych rozwijających ofertę tego segmentu produktów oraz dostosowania ich do oczekiwań klientów. Marki własne dzięki uproszczonym opakowaniom i dystrybucji w jednej sieci są w efekcie nawet 20-30 proc. tańsze od odpowiedników.

Zdaniem NielsenIQ już pandemia podzieliła Polaków na dwa typy kupujących, których postawy wyraźnie kształtuje sytuacja finansowa. Obecnie polaryzacja ta pogłębiana jest przez wzrost inflacji. Według najnowszych szacunków Głównego Urzędu Statystycznego w sierpniu 2022 wyniosła ona 16,1 proc. rok do roku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
JD.com przejmuje udziały w właścicielu MediaMarkt i Saturn. Jest zgoda niemieckiego urzędu
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Reklama
Reklama