Reklama

Przez drożyznę szturm marek własnych. Rekordowy udział w rynku

NielsenIQ podaje, że w czerwcu udział marek własnych w rynku był największy w historii i wyniósł 21,1 proc. Polacy muszą oszczędzać i szukają tańszych odpowiedników.

Publikacja: 07.09.2022 13:15

Przez drożyznę szturm marek własnych. Rekordowy udział w rynku

Foto: Adobe Stock

Tak duża zmiana to nie tylko efekt pogarszającej się kondycji finansowej wielu gospodarstw domowych, które szukają produktów w niższych cenach, ale także polityki sklepów wielkopowierzchniowych rozwijających ofertę tego segmentu produktów oraz dostosowania ich do oczekiwań klientów. Marki własne dzięki uproszczonym opakowaniom i dystrybucji w jednej sieci są w efekcie nawet 20-30 proc. tańsze od odpowiedników.

Zdaniem NielsenIQ już pandemia podzieliła Polaków na dwa typy kupujących, których postawy wyraźnie kształtuje sytuacja finansowa. Obecnie polaryzacja ta pogłębiana jest przez wzrost inflacji. Według najnowszych szacunków Głównego Urzędu Statystycznego w sierpniu 2022 wyniosła ona 16,1 proc. rok do roku.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Handel
Cła Donalda Trumpa: Indie mierzą się z 50-procentowymi taryfami na swoje towary
Handel
Donald Trump grozi nowymi cłami. Branża meblowa na celowniku
Handel
Kanada zlikwiduje wiele ceł na towary z USA. Chce naprawić relacje z Donaldem Trumpem
Handel
VRG upraszcza grupę Lilou i liczy zyski. Z optymizmem patrzy w drugie półrocze
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Handel
Szturm Polaków na produkty używane, ogromny wzrost sprzedaży
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama