Reklama

Cukier znika ze sklepów. Kto odpowiada za nakręcenie paniki?

Sieci handlowe wprowadzają limity na cukier. Niektóre wprost przyznają, że ostatnio dochodziło do większej liczby "niedetalicznych" zakupów. W obliczu drożyzny część przedsiębiorców zaczyna skrupulatniej patrzeć na ceny i szturmuje sieci handlowe – pisze Business Insider Polska.

Publikacja: 03.08.2022 08:22

Cukier znika ze sklepów. Kto odpowiada za nakręcenie paniki?

Foto: Adobe Stock

ula

Netto 12 lipca, Biedronka 20 lipca, a Lidl dwa dni później wprowadziły reglamentację na cukier. Dołączyły też kolejne sieci: Aldi, Kaufland i Stokrotka. W niektórych na jeden paragon można kupić 5 kg, w innych 10 kg cukru. Przyczyną jest zwiększony popyt. Ten występuje co roku w sezonie letnim, kiedy cukru zużywa się więcej choćby do przetworów. W tym roku dodatkowym czynnikiem jest drożyzna. Ludzie robią zapasy w obawie przed wzrostem cen, ale też ulegają obawom o to, że cukru może, po prostu, za jakiś czas zabraknąć. Tę panikę, jak się okazuje, nakręcili po części przedsiębiorcy. Sieci handlowe mówią wprost o tym, że niskie ceny w sklepach, ściągnęły do nich właścicieli firm, którzy kupowali cukier w — delikatnie mówiąc — niedetalicznych ilościach.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Rewolucja okularów AI. Ray-Ban Meta winduje wartość EssilorLuxottica o 20 mld dolarów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Handel
PiS straszy Mercosurem. Ale gdy rządził, to go popierał
Handel
Donald Trump: 100-proc. cła na Chiny nie do utrzymania. Spotka się z Xi Jinpingiem
Handel
Największy koncern spożywczy świata stawia na roboty. Zniknie 16 tysięcy miejsc pracy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Odpowiedź CCC na zarzuty Ningi Research. Dariusz Miłek: Chyba pisała to AI
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama