Cukier znika ze sklepów. Kto odpowiada za nakręcenie paniki?

Sieci handlowe wprowadzają limity na cukier. Niektóre wprost przyznają, że ostatnio dochodziło do większej liczby "niedetalicznych" zakupów. W obliczu drożyzny część przedsiębiorców zaczyna skrupulatniej patrzeć na ceny i szturmuje sieci handlowe – pisze Business Insider Polska.

Publikacja: 03.08.2022 08:22

Cukier znika ze sklepów. Kto odpowiada za nakręcenie paniki?

Foto: Adobe Stock

ula

Netto 12 lipca, Biedronka 20 lipca, a Lidl dwa dni później wprowadziły reglamentację na cukier. Dołączyły też kolejne sieci: Aldi, Kaufland i Stokrotka. W niektórych na jeden paragon można kupić 5 kg, w innych 10 kg cukru. Przyczyną jest zwiększony popyt. Ten występuje co roku w sezonie letnim, kiedy cukru zużywa się więcej choćby do przetworów. W tym roku dodatkowym czynnikiem jest drożyzna. Ludzie robią zapasy w obawie przed wzrostem cen, ale też ulegają obawom o to, że cukru może, po prostu, za jakiś czas zabraknąć. Tę panikę, jak się okazuje, nakręcili po części przedsiębiorcy. Sieci handlowe mówią wprost o tym, że niskie ceny w sklepach, ściągnęły do nich właścicieli firm, którzy kupowali cukier w — delikatnie mówiąc — niedetalicznych ilościach.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Puściej pod choinką w Boże Narodzenie 2025. Cios w Świnkę Peppę i Teletubisie
Handel
Deeskalacja wojny celnej między USA a Chinami. Pekin rozważa ofertę Białego Domu
Handel
Majówka 2025: Czy 1 i 3 maja sklepy będą otwarte? Gdzie zrobimy zakupy?
Handel
Online kupujemy szybciej i coraz więcej, sklepy przegrywają
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Handel
Mniej przewozów kontenerów, mniej środków w funduszach
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne