Reklama
Rozwiń
Reklama

Carrefour zadowolony z Polski. Bardzo dobre wyniki półrocza

Po Biedronce także francuska sieć ogłasza bardzo dobre wyniki półrocza. To efekt wzrostu cen i zakupów Ukraińców

Publikacja: 27.07.2022 22:22

Carrefour zadowolony z Polski. Bardzo dobre wyniki półrocza

Foto: Bloomberg

Carrefour podał w sprawozdaniu finansowym, że w pierwszym półroczu osiągnął w Polsce niemal 1, 1 mld euro przychodów. Bez sprzedaży paliw oznacza to wynik 10,8 proc. wyższy niż przed rokiem, a nie wliczając wyników nowych sklepów o 10,3 proc. wyższy. Ogółem przy stałych kursach i z wliczonymi paliwami sprzedaż wzrosła w ujęciu rocznym 10,5 proc.

Ogółem francuska grupa miała w półroczu 38,3 mld euro przychodu, który w ujęciu porównywalnym wzrósł 5,4 proc. W kontekście inflacji firma podkreśla, że utrzymała solidną dynamikę i skupiła się na klientach, co przełożyło się to na stały wzrost udziałów rynkowych w kluczowych krajach w szczególności Francji, Hiszpanii i Brazylii. Zgodnie z oczekiwaniami, wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych we wszystkich krajach Grupy stopniowo przyspieszyły, odzwierciedlając inflację w cenach materiałów, kosztów produkcji i dystrybucji. W drugim kwartale Carrefour zaobserwował nieznaczną ewolucję zachowań zakupowych konsumentów, szczególnie w krajach europejskich, w których inflacja jest najbardziej wyraźna, takich jak Hiszpania i Rumunia, co przekłada się na ograniczenie siły nabywczej.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Allegro widzi zaskakujące trendy. Handel w Polsce hamuje?
Handel
Polacy przebili amerykański Black Friday. Ale coraz mniej wierzą w atrakcyjność promocji
Handel
Potężna fuzja znanych producentów farb. Powstanie gigant wart 25 miliardów dolarów
Handel
Polacy pokochali roboty sprzątające. Nie szczędzą na ich zakupie
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Handel
Trump obniża cła na wybrane produkty spożywcze
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama