Reklama

Carrefour zadowolony z Polski. Bardzo dobre wyniki półrocza

Po Biedronce także francuska sieć ogłasza bardzo dobre wyniki półrocza. To efekt wzrostu cen i zakupów Ukraińców

Publikacja: 27.07.2022 22:22

Carrefour zadowolony z Polski. Bardzo dobre wyniki półrocza

Foto: Bloomberg

Carrefour podał w sprawozdaniu finansowym, że w pierwszym półroczu osiągnął w Polsce niemal 1, 1 mld euro przychodów. Bez sprzedaży paliw oznacza to wynik 10,8 proc. wyższy niż przed rokiem, a nie wliczając wyników nowych sklepów o 10,3 proc. wyższy. Ogółem przy stałych kursach i z wliczonymi paliwami sprzedaż wzrosła w ujęciu rocznym 10,5 proc.

Ogółem francuska grupa miała w półroczu 38,3 mld euro przychodu, który w ujęciu porównywalnym wzrósł 5,4 proc. W kontekście inflacji firma podkreśla, że utrzymała solidną dynamikę i skupiła się na klientach, co przełożyło się to na stały wzrost udziałów rynkowych w kluczowych krajach w szczególności Francji, Hiszpanii i Brazylii. Zgodnie z oczekiwaniami, wskaźniki cen towarów i usług konsumpcyjnych we wszystkich krajach Grupy stopniowo przyspieszyły, odzwierciedlając inflację w cenach materiałów, kosztów produkcji i dystrybucji. W drugim kwartale Carrefour zaobserwował nieznaczną ewolucję zachowań zakupowych konsumentów, szczególnie w krajach europejskich, w których inflacja jest najbardziej wyraźna, takich jak Hiszpania i Rumunia, co przekłada się na ograniczenie siły nabywczej.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
Unia Europejska w trójce największych partnerów handlowych Rosji
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Handel
USA wszczynają dochodzenie w sprawie przestrzegania przez Chiny umowy handlowej z 2020 r.
Handel
Premier Kanady odpowiada Donaldowi Trumpowi. Jest gotowy wznowić rozmowy handlowe
Handel
Trump zerwał rozmowy handlowe z Kanadą. Oburzyła go „oszukańcza reklama”
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Handel
Beata Javorcik: Chińskie wyzwanie dla Europy Środkowo-Wschodniej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama