Reklama

Wojna wstrząsnęła e-commerce tylko przez chwilę

W marcu część serwisów e-commerce zanotowała spadki, ale branża ma wciąż zdecydowanie rosnąć. Problemem zwłaszcza dla firm azjatyckich są ograniczenia w logistyce.

Publikacja: 19.04.2022 21:00

Wojna wstrząsnęła e-commerce tylko przez chwilę

Foto: Adobe Stock

Wojna w Ukrainie uderzyła mocno także w polski rynek handlowy, sklepy spożywcze zanotowały wysoki wzrost obrotów w marcu, ale były sektory ze spadkami. Badanie Megapanel PBI/Gemius pokazują, że w marcu część sprzedawców zanotowała spadek liczby użytkowników, jak AliExpress czy Media Expert, ale Allegro czy Shopee urosły.

Wpływ wojny widać. – Po raz pierwszy analitycy pokazali, że rynek w marcu 2022 r. zanotował spadek w ujęciu rok do roku o 3,3 proc., według danych Mastercard SpendingPulse. Oczywiście są branże, gdzie o spadku nie ma mowy, ale obniżkę potwierdzają też inne źródła – mówi Krzysztof Bartnik, prezes IMKER, obsługującego logistycznie e-sklepy. – Wojna, sankcje i niepewność jutra zamroziły na moment rynki i konsumentów. Było to chwilowe – dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Chińczycy kupują coraz mniej zegarków. Swatch liczy straty
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Reklama
Reklama