LPP zwiększa sprzedaż, traci marże

Odzieżowy gigant znowu zanotował dobry wzrost sprzedaży, ale kolejny raz okazało się, że został okupiony sporym spadkiem marży brutto.

Publikacja: 01.08.2016 15:28

LPP zwiększa sprzedaż, traci marże

Foto: spółka

LPP w lipcu miało 535 mln zł przychodów, czyli o 21 proc. więcej niż rok temu. To identyczne tempo wzrostu jak w czerwcu i dobry wynik biorąc pod uwagę, że powierzchnia handlowa grupy urosła o 12 proc., do 872 tys. mkw., co wskazuje na solidny wzrost sprzedaży porównywalnej (pokazuje efektywność sieci). Od początku roku przychody grupy urosły o 17 proc., do 3,2 mld zł, czyli również powyżej tempa przyrostu sieci.

Negatywną informacją dla właściciela marek Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay i Talinder jest spadek marży brutto w lipcu aż o 4 pkt proc., do zaledwie 38 proc. (w czerwcu spadek wyniósł 8 pkt proc., w maju firmie udało się powstrzymać trwający przez 15 miesięcy trendu spadku marży brutto spowodowanego umocnieniem dolara i silną konkurencją w Polsce). W efekcie zysk brutto na sprzedaży w lipcu w ogóle nie urósł, pomimo zwiększenia przychodów o 21 proc., i wyniósł 203 mln zł. Na początku roku zarząd LPP liczył na utrzymanie marż w całym roku na poziomie z 2015 r. (53,5 proc.), później jednak zmienił zdanie i w maju oczekiwał, że wskaźnik ten spadnie o 2 pkt. Od początku roku jest jednak aż 4,7 pkt proc. na minusie i wynosi 47 proc.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Subskrybuj
gazeta
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Handel
USA i Wielka Brytania mają umowę handlową
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem