Reklama
Rozwiń
Reklama

LPP zwiększa sprzedaż, traci marże

Odzieżowy gigant znowu zanotował dobry wzrost sprzedaży, ale kolejny raz okazało się, że został okupiony sporym spadkiem marży brutto.

Publikacja: 01.08.2016 15:28

LPP zwiększa sprzedaż, traci marże

Foto: spółka

LPP w lipcu miało 535 mln zł przychodów, czyli o 21 proc. więcej niż rok temu. To identyczne tempo wzrostu jak w czerwcu i dobry wynik biorąc pod uwagę, że powierzchnia handlowa grupy urosła o 12 proc., do 872 tys. mkw., co wskazuje na solidny wzrost sprzedaży porównywalnej (pokazuje efektywność sieci). Od początku roku przychody grupy urosły o 17 proc., do 3,2 mld zł, czyli również powyżej tempa przyrostu sieci.

Negatywną informacją dla właściciela marek Reserved, Mohito, Cropp, House, Sinsay i Talinder jest spadek marży brutto w lipcu aż o 4 pkt proc., do zaledwie 38 proc. (w czerwcu spadek wyniósł 8 pkt proc., w maju firmie udało się powstrzymać trwający przez 15 miesięcy trendu spadku marży brutto spowodowanego umocnieniem dolara i silną konkurencją w Polsce). W efekcie zysk brutto na sprzedaży w lipcu w ogóle nie urósł, pomimo zwiększenia przychodów o 21 proc., i wyniósł 203 mln zł. Na początku roku zarząd LPP liczył na utrzymanie marż w całym roku na poziomie z 2015 r. (53,5 proc.), później jednak zmienił zdanie i w maju oczekiwał, że wskaźnik ten spadnie o 2 pkt. Od początku roku jest jednak aż 4,7 pkt proc. na minusie i wynosi 47 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Handel
Kazachstan staje do wyścigu o metale ziem rzadkich. Złoże jak połowa zasobów Chin
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Handel
Spór UE i USA o oliwki. WTO potrzebowała sześciu lat na decyzję
Handel
Pierwsza taka promocja na Orlenie. Od kiedy i o ile będzie taniej?
Handel
Smyk Holding odwołał publiczną ofertę akcji. Nie wyklucza kolejnego podejścia
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Handel
Adidas bez Yeezy: spadek sprzedaży w USA, rekordowe wyniki globalne
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama