Polacy są gotowi na kupowanie w sklepach samoobsługowych, chce z nich korzystać ponad 50 proc. konsumentów, a zdaniem 53 proc. to przyszłość handlu. 69 proc. ma nadzieję na niższe ceny produktów w związku z pełną automatyzacją i brakiem obsługi.
Tego typu rozwiązania już zaczęły się pojawiać, ale teraz pojawiła się koncepcja sklepu samoobsługowego, oparta na mobilnym pawilonie sprzedażowym. Można go dowolnie przenieść w inne miejsce nie ponosząc znaczących kosztów. Ma także niewielkie wymagania techniczno-konstrukcyjne – płaskie podłoże, powierzchnia 20 mkw. i podłączenie do prądu – pozwalają rozpocząć działalność handlową.
Czytaj więcej
Dane M/platform za październik 2021 r. pokazują, że ceny w sklepach tradycyjnych wzrosły średnio 4 proc. Z kolei inny raport wskazuje, iż w dużych sieciach ceny nie zmieniły się.
Założyciele ATS Technology to Andrzej Wojciechowicz, Krzysztof Grabowski i Witold Rydzewski. Każdy ma bogate doświadczenie i to trzy różne spojrzenia na sprzedaż.
Wszystkie procesy związane z funkcjonowaniem sklepu mogą być obsługiwane przez jedną osobę, która może również zarządzać obsługą 10 pawilonów (1 klaster). W koszt utrzymania wliczony jest również pełny serwis techniczny zapewniony przez producenta. Postawienie 4 klastrów (40 pawilonów) w ciągu 3 lat to koszt 1,5 mln zł przy finansowaniu leasingiem.
– Dzięki temu, że proces zakupowy w naszym sklepie będzie w pełni zautomatyzowany i wiemy, jak wykorzystać dane, którymi będą z nami dzielić się użytkownicy, możemy badać i reagować na preferencje zakupowe klientów, w taki sam sposób, jak ma to miejsce w przypadku e-commerce - mówi Krzysztof Grabowski.
Koncepcja nowego modelu sprzedaży autorstwa ATS Technology jest realizowana w ramach Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój 2014 – 2020.