Duński koncern Lego poinformował, że będzie pracować nad usunięciem stereotypów płciowych ze swoich zabawek. Globalne badanie zlecone przez firmę wykazało bowiem, że nadal istnieją poważne problemy z nimi związane. Naukowcy wykonujący badanie odkryli, że chłopcy mniej chętnie niż dziewczynki angażowali się w pewne czynności.
Aż 71 procent badanych chłopców obawiało się wyśmiewania w razie zabawy „dziewczęcymi zabawkami”. Ten strach był podzielany przez ich rodziców.
- Rodzice bardziej martwią się, że ich synowie będą nękani niż ich córki za zabawę zabawkami związanymi z inną płcią. Ale chodzi też o to, że zachowania związane z mężczyznami są wyżej cenione społecznie. Dopóki społeczeństwa nie uznają zachowań i czynności zwyczajowo związanych z kobietami za tak samo cenne lub ważne, rodzice i dzieci będą im niechętni – powiedziała cytowana przez „The Guardian” Madeline Di Nonno, dyrektorka naczelna Geena Davis Institute on Gender in Media, który wykonał badania.
Czytaj więcej
Podobnie jak kryzys z 2008 r. tak i ten wywołany przez pandemię Covid-19 zwrócił uwagę na potrzebę większej roli pań na rynku pracy i w firmach.
Z badania wynika, że w czasie gdy rodzice zachęcali synów do uprawiania sportu lub aktywności związanych z naukami ścisłymi, córki były zachęcane do tańca, przebieranek czy pieczenia.