Według danych firmy Circana globalny przemysł produkcji i sprzedaży zabawek skurczył się w 2023 r. o 7 proc., co jest efektem ograniczania wydatków konsumenckich na skutek rosnących kosztów życia. Na tym tle Lego urosło o 2 proc., przychody osiągnęły w 2023 r. 65,9 miliarda koron duńskich, czyli około 9,65 mld dol.
- Ponownie urośliśmy mocniej niż rynek, o prawie 10 pkt. proc., tak jak to zrobiliśmy w ciągu ostatnich kilku lat. Naprawdę miło jest widzieć, że mogliśmy to zrobić w dobrych latach, ale możemy to zrobić także w złych latach – powiedział dyrektor generalny Lego Niels Christiansen.
Czytaj więcej
Obniżone stawki VAT na żywność mają obowiązywać tylko do końca marca, tarcza antyinflacyjna nie z...
Lego znalazło się wśród firm, które odnotowały ogromne zyski podczas pandemii Covid-19 i nadal osiągają lepsze wyniki niż cała branża oraz zwiększają udział w rynku. Firma odnotowała wzrost sprzedaży o 27 proc. w 2021 r. i 17 proc. w 2022 r. - zamknięci w domach klienci chętniej kupowali klocki i to nie tylko dla dzieci.
Lego odpowiada na nowe trendy
Firma szuka nowych modeli współpracy, nawiązała ją z Epic Games i Fortnite, by odpowiadać na nowe trendy w rozrywce. Firma podała, że w 2023 r. zespół ekspertów cyfrowych Lego powiększył się o 27 proc., dążąc do poprawy doświadczeń online we wszystkich aspektach, od zakupów po treści telewizyjne i filmowe. Celem jest zawsze powiązanie cyfrowych punktów z grą fizyczną.