Reklama

Lego mówi kalifornijskiej policji „dość”. Poszło o zdjęcia przestępców

Policja w jednym z kalifornijskich miast chroniła na zdjęciach prywatność przestępców zasłaniając ich główkami figurek Lego. Duńskiemu producentowi zabawek się to nie spodobało.

Publikacja: 27.03.2024 13:11

Lego mówi kalifornijskiej policji „dość”. Poszło o zdjęcia przestępców

Foto: Bloomberg

Nowe przepisy w USA wymuszają znaną z Europy praktykę chronienia prywatności osób zatrzymanych przez policję, choć w stopniu bardziej ograniczonym niż np. w Polsce. Swoje do przepisów i praktyk dorzucają także poszczególne stany, jak Kalifornia, która od 1 stycznia mocniej ogranicza możliwość udostępniania wizerunków podejrzanych. Departament policji w mieście Murrieta wyprzedzał te przepisy zasłaniając na zdjęciach twarze przestępców już w 2023 roku.

Zgodnie z nowym prawem wydziały policji i biura szeryfów są zobowiązane do usuwania wizerunków zdjęć zatrzymanych, które udostępniały w mediach społecznościowych w ciągu 14 dni, w tym także wizerunków ludzi zatrzymanych za przestępstwa związane z przemocą. Nie dotyczy to przypadków, gdy są to osoby nadal poszukiwane lub stanowią bezpośrednie zagrożenie dla porządku publicznego.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Sprzedaż działki pod CPK, Polska potęgą w produkcji zniczy i rekord WIG
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Porozumienie USA–Chiny, fala pustostanów nadchodzi i napięcia Bruksela–Pekin
Biznes
Zmarł Maciej Adamkiewicz, twórca sukcesu Adamed Pharma. Miał tylko 59 lat
Biznes
Francis Ford Coppola sprzedaje luksusowe zegarki. „Jestem bankrutem”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Najnowsza, eksperymentalna szczepionka Moderny okazała się nieskuteczna
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama