Sprzedaż żywności pod markami własnymi sieci handlowych. Polskość cenna przed wyborami

Rząd chce nakazać sklepom sprzedaż minimum 50 proc.produktów z Polski i ograniczyć używanie marek własnych. Ekonomiści: to sprzeczne z prawem UE.

Aktualizacja: 04.03.2019 09:02 Publikacja: 03.03.2019 21:00

Sprzedaż żywności pod markami własnymi sieci handlowych. Polskość cenna przed wyborami

Foto: Adobe Stock

Ważne deklaracje padły w ubiegłym tygodniu z ust premiera oraz ministra rolnictwa. Mateusz Morawiecki chce utrudnić sprzedaż żywności pod markami własnymi sieci handlowych. – Chcemy zaproponować ustawę, która w sposób obligatoryjny i realny obniży możliwość sprzedaży przez sieci wielkopowierzchniowe ich własnych produktów pod ich własną marką – zapowiedział w sobotę premier na Europejskim Forum Rolniczym w Jasionce.

Czytaj także: Najdroższe rodzime marki spożywcze warte setki milionów

Pozostało jeszcze 84% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Handel
Sukces w Genewie. USA-Chiny zawarły porozumienie po maratonie rozmów
Handel
Bruksela szykuje kontratak. Konsultuje cła na towary z USA i złoży skargę do WTO
Handel
Chiny i USA wracają do rozmów w sprawie ceł. Dojdzie do przełomu?
Handel
Donald Trump podał, ile powinny wynieść nowe cła na Chiny. W weekend ruszą rozmowy
Handel
Kradzieży sklepowych znów więcej. Tylko część jest zgłaszana
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem