Kilka lat temu sprzedaż sprzętu elektronicznego rosła po kilkanaście procent rocznie. W 2014 r. jednak spada o 1,9 proc., do 19,2 mld zł. Według danych Euromonitor International przygotowanych specjalnie dla „Rzeczpospolitej" w 2015 r. spadek będzie jeszcze większy i sięgnie 3,1 proc.
Rynek jest w dołku, co widać także po spadającej liczbie stacjonarnych sklepów, których rocznie znika co najmniej kilkadziesiąt. – W pierwszej połowie roku rynek kurczył się głównie z powodu spadku sprzedaży telewizorów oraz laptopów – mówi Marcin Rosati, prezes Media Saturn Holding. – W drugiej połowie rynek nieznacznie się poprawił, przede wszystkim dzięki dużej dynamice wzrostu sprzedaży smartfonów, gdzie widoczny jest trend przenoszenia zakupów od operatorów do sklepów z elektroniką. Systematycznie rosła też sprzedaż AGD – dodaje szef Media Saturn Holding.