Reklama

Sprzedaż elektroniki dalej spada

Ten rok był dla branży słaby, kolejny wcale nie zapowiada się lepiej. Jednak kilka kategorii produktów nadal zyskuje.

Publikacja: 18.12.2014 10:17

Kilka lat temu sprzedaż sprzętu elektronicznego rosła po kilkanaście procent rocznie. W 2014 r. jedn

Kilka lat temu sprzedaż sprzętu elektronicznego rosła po kilkanaście procent rocznie. W 2014 r. jednak spada o 1,9 proc., do 19,2 mld zł.

Foto: Bloomberg

Kilka lat temu sprzedaż sprzętu elektronicznego rosła po kilkanaście procent rocznie. W 2014 r. jednak spada o 1,9 proc., do 19,2 mld zł. Według danych Euromonitor International przygotowanych specjalnie dla „Rzeczpospolitej" w 2015 r. spadek będzie jeszcze większy i sięgnie 3,1 proc.

Rynek jest w dołku, co widać także po spadającej liczbie stacjonarnych sklepów, których rocznie znika co najmniej kilkadziesiąt. – W pierwszej połowie roku rynek kurczył się głównie z powodu spadku sprzedaży telewizorów oraz laptopów – mówi Marcin Rosati, prezes Media Saturn Holding. – W drugiej połowie rynek nieznacznie się poprawił, przede wszystkim dzięki dużej dynamice wzrostu sprzedaży smartfonów, gdzie widoczny jest trend przenoszenia zakupów od operatorów do sklepów z elektroniką. Systematycznie rosła też sprzedaż AGD – dodaje szef Media Saturn Holding.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Handel
Wielka zmiana dla browarów. Zatrzymają swoje systemy kaucyjne
Materiał Promocyjny
MLP Group z jedną z największych transakcji najmu w Niemczech
Handel
Kandydat do przejęcia sklepów Carrefoura? Przynosi ogromne straty
Handel
Polacy zaciskają pasa przed Świętami. Te produkty znikną z koszyków jako pierwsze
Handel
Rynek luksusowy globalnie traci, ale w Polsce jest wyjątkowo dobrze
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Patronat Rzeczpospolitej
Żywność: współpraca, regulacje i inwestycje
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama