Sieć Lidl prowadziła od pół roku pilotażowo akcję znaczących obniżek cen produktów o krótkim terminie przydatności do spożycia. W ramach akcji „Kupuję, nie marnuję” na specjalnie oznaczonych półkach pojawiły się pełnowartościowe produkty, których jedynym problemem był krótki termin przydatności do spożycia. Produkty te były przeceniane, dzięki czemu troskę o środowisko można było połączyć z oszczędnością. Pilotaż był na tyle zachęcający, że Lidl zdecydował się na wprowadzenie akcji „Kupuję, nie marnuję” we wszystkich swoich sklepach.
Przeceny produktów, w ramach „Kupuję, nie marnuję” będą wynosiły 50 procent. W ofercie będą świeże mięso, drób, ryby, produkty chłodnicze oraz część tzw. artykułów suchych (np. chleby pakowane, ciasta) o krótkim terminie przydatności do spożycia. Produkty będą sprzedawane do ostatniego dnia przydatności do spożycia. Będzie je można znaleźć obok produktów nieprzecenionych – wyróżniać się będą informacją o przecenie i etykietą rabatową.
Czytaj także: Carrefour sprzedaje żywność po terminie minimalnej przydatności
Lidl nie ukrywa, że chodzi zarówno o ograniczenie marnowania żywności, jak i korzyści dla samej sieci handlowej, która ma nadzieję zoptymalizować tym samym swój łańcuch dostaw. Na przecenach skorzystają też domowe budżety.
- „Kupuję, nie marnuję” to projekt, który cały czas rozwijamy. Zależy nam na możliwie największej optymalizacji łańcucha dostaw i minimalizowaniu marnowania żywności – to problem globalny, z którym każdy powinien się zmierzyć i starać się mu przeciwdziałać. Lidl Polska bazując na swoim wieloletnim doświadczeniu, minimalizuje wpływ uczestników i procesów w ramach łańcucha dostaw na środowisko naturalne. Jednak pełna optymalizacja łańcucha dostaw jest bardzo trudna i dynamiczna, stąd pomysł na projekt „Kupuję nie marnuję”. W uproszczeniu mechanizm projektu polega na tym, że pracownicy w sklepach Lidl na bieżąco sprawdzają terminy przydatności produktów do spożycia, a pełnowartościowe artykuły, których termin jest krótki, zostają objęte specjalną promocją. W ten sposób chcemy edukować naszych klientów i pokazywać, że pełnowartościowe produkty z krótkim terminem ważności mogą jeszcze z sukcesami być wykorzystane w kuchni – mówi cytowana w komunikacie Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communication, Lidl Polska.