Reklama
Reklama

Internet zagarnia rynek, ale nie wyeliminuje tradycyjnych sklepów

Obecnie już około 17 proc. sprzedaży elektroniki przechodzi przez kanał e-commerce. Nie oznaczy to kłopotów tradycyjnych sklepów, bo każda z nich jest także mocno obecna w sieci.

Publikacja: 06.06.2017 20:48

Foto: 123RF

Choć elektronika była latami przykładem błyskawicznego wzrostu udziału handlu internetowego, to trend ten nie jest traktowany jako zagrożenie dla sprzedaży w tradycyjnych salonach. Od wielu lat sieci intensywnie rozwijają się w i tu, i tu, co więcej, kluczem w skutecznym dotarciu do klientów jest obecność w obydwu kanałach.

Według badania IMAS dla Divante kategorie, w których internet ma największy wpływ na proces zakupowy, to rezerwacje hotelowe, bilety lotnicze i kolejowe, wyjazdy urlopowe oraz programy i gry komputerowe. Z kolei w modelu wyszukiwania w internecie, a kupowania w sklepie stacjonarnym najczęściej nabywany jest właśnie sprzęt RTV, bilety do kina i inne wydarzenia, meble i akcesoria wyposażenia wnętrz.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Trump wraca z wysokimi cłami dla Europy. Nie zrobił wrażenia na UE
Handel
Kazachstan zablokował rosyjski import. Paraliż ruchu na granicy z Rosją
Handel
Rosyjski sąd znacjonalizował i przekazał państwu aktywa amerykańskiej firmy spożywczej
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama