Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej: Sprzedaż bezpośrednia ma się dobrze

Zamówienia z katalogów i od konsultantów to wciąż popularny sposób na zakupy. Szacunkowa sprzedaż na świecie w tym sektorze wynosiła 182,6 mld dol.

Aktualizacja: 18.07.2017 14:08 Publikacja: 18.07.2017 12:54

Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej: Sprzedaż bezpośrednia ma się dobrze

Foto: Bloomberg

Jak podaje Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej w 2016 r. globalna wartość rynku wzrosła niemal o 2 proc. Na przestrzeni lat branża odnotowuje zyski i wzmacnia swoją pozycję. Dla porównania w 2013 roku sprzedaż bezpośrednia wynosiła 156,9 mld dol.

W 2016 roku konsumenci byli szczególnie zainteresowani produktami wellness, co jest nowością. Stanowiły największą kategorię sprzedanych produktów (32 proc.) Na kolejnych pozycjach znalazły się kosmetyki i produkty do pielęgnacji osobistej (25 proc.), a dalej sprzęt AGD z 12 proc. - Konsumenci coraz częściej skupiają się na zdrowiu i urodzie, bez względu na wiek – mówi Katarina Molin, dyrektor wykonawczy w Europejskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej Seldia. Według danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB), nadal najczęściej sprzedawaną kategorią były kosmetyki (60 proc.), następnie suplementy diety (11 proc.) i sprzęt AGD (11 proc.).

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Handel
Mała czarna za chwilę będzie na wagę złota
Handel
Tragedia w polskim magazynie Amazona. Nie żyje 48-letni pracownik
Handel
Amazon inwestuje w Wielkiej Brytanii. 40 mld funtów w ciągu trzech lat
Handel
Czarne chmury nad świętem zakupów Amazona. Kolejni sprzedawcy rezygnują z udziału
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Handel
Polacy chętnie oddadzą prywatność w zamian za promocje