Jak podaje Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej w 2016 r. globalna wartość rynku wzrosła niemal o 2 proc. Na przestrzeni lat branża odnotowuje zyski i wzmacnia swoją pozycję. Dla porównania w 2013 roku sprzedaż bezpośrednia wynosiła 156,9 mld dol.
W 2016 roku konsumenci byli szczególnie zainteresowani produktami wellness, co jest nowością. Stanowiły największą kategorię sprzedanych produktów (32 proc.) Na kolejnych pozycjach znalazły się kosmetyki i produkty do pielęgnacji osobistej (25 proc.), a dalej sprzęt AGD z 12 proc. - Konsumenci coraz częściej skupiają się na zdrowiu i urodzie, bez względu na wiek – mówi Katarina Molin, dyrektor wykonawczy w Europejskim Stowarzyszeniu Sprzedaży Bezpośredniej Seldia. Według danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB), nadal najczęściej sprzedawaną kategorią były kosmetyki (60 proc.), następnie suplementy diety (11 proc.) i sprzęt AGD (11 proc.).