Polak wreszcie przestał narzekać

Optymizm konsumencki jest najwyższy od dekady. Sklepy już zacierają ręce, bo oznacza to większe wydatki.

Aktualizacja: 16.02.2018 06:12 Publikacja: 15.02.2018 20:00

Polak wreszcie przestał narzekać

Foto: Adobe Stock

Z raportu firmy Nielsen udostępnionego „Rzeczpospolitej" wynika, że w 2017 r. wskaźnik optymizmu Polaków wzrósł o 16 pkt, do 104 pkt. Ostatnio na podobnym poziomie był w 2007 r. Rekord, czyli 113 pkt, padł w 2006 r. Polska plasuje się na trzecim miejscu pod tym względem w Europie. Przebadano ponad 30 tys. osób w sześćdziesięciu państwach.

– Polski konsument wreszcie przestał mówić „nie jest tak źle", a zaczął „jest całkiem dobrze", i to olbrzymia zmiana – mówi Szymon Mordasiewicz, dyrektor zarządzający Nielsen Polska. – W skali makro ta zmiana powoduje, że możemy z optymizmem patrzeć w przyszłość. Przy takich danych dotyczących zadowolenia Polaków już nie szokują szacunki dotyczące PKB – dodaje.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Gospodarka
Unia uderza w tankowce i sojuszników Rosji. 200 jednostek na czarnej liście
Gospodarka
FOR: Na stosunek do prywatyzacji duży wpływ ma to, jak o niej mówimy
Gospodarka
„Zachodni biznes opuszczał Rosję we łzach”. Kto tak twierdzi?
Gospodarka
Rośnie kapitalizacja spółek Skarbu Państwa, a to nie wszystkie korzyści
Gospodarka
PZU ważnym filarem rynku kapitałowego i gospodarki