Same powody do zmartwień brytyjskich konsumentów

Rosnące zaniepokojenie rachunkami za energię, cenami żywności, kłopotami z paliwem i wyższymi podatkami mocno osłabiły zaufanie brytyjskich konsumentów do gospodarki, rośnie pesymizm i maleje handel detaliczny

Publikacja: 26.09.2021 16:14

Same powody do zmartwień brytyjskich konsumentów

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Wskaźnik zaufania liczony przez firmę badania rynku GfK zmalał we wrześniu do minus 13 pkt z minus 8 w sierpniu, do najniższego poziomu od kwietnia. Był to też największy spadek od października 2020, kiedy wzrost zakażeń na koronawirusa doprowadził do przywrócenia ograniczeń. Ekonomiści ankietowani przez Reutera nie spodziewali się zmiany nastrojów.

Odrębna ankieta brytyjskiej organizacji pracodawców CBI przeprowadzona wśród placówek handlu detalicznego wykazała, że sprzedaż zmalała we wrześniu do najmniejszej od 6 miesięcy po skoku w sierpniu do poziomu najwyższego od 2014 r. Ich właścicieli niepokoiły również bardzo małe zapasy towarów.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Gospodarka
Biznes dość krytycznie ocenia rok rządu Donalda Tuska
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Gospodarka
Firmy patrzą z nadzieją w przyszłość, ale uważają rok za stracony
Gospodarka
Ekonomiści o prognozach i wyzwaniach dla polskiej gospodarki. „Czasu już nie ma”
Gospodarka
Wiceminister Maciej Gdula: Polska nauka musi się wyspecjalizować
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Gospodarka
Nacjonalizacja po rosyjsku: oskarżyć, posadzić, zagrabić