Reklama
Rozwiń
Reklama

Same powody do zmartwień brytyjskich konsumentów

Rosnące zaniepokojenie rachunkami za energię, cenami żywności, kłopotami z paliwem i wyższymi podatkami mocno osłabiły zaufanie brytyjskich konsumentów do gospodarki, rośnie pesymizm i maleje handel detaliczny

Publikacja: 26.09.2021 16:14

Same powody do zmartwień brytyjskich konsumentów

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Wskaźnik zaufania liczony przez firmę badania rynku GfK zmalał we wrześniu do minus 13 pkt z minus 8 w sierpniu, do najniższego poziomu od kwietnia. Był to też największy spadek od października 2020, kiedy wzrost zakażeń na koronawirusa doprowadził do przywrócenia ograniczeń. Ekonomiści ankietowani przez Reutera nie spodziewali się zmiany nastrojów.

Odrębna ankieta brytyjskiej organizacji pracodawców CBI przeprowadzona wśród placówek handlu detalicznego wykazała, że sprzedaż zmalała we wrześniu do najmniejszej od 6 miesięcy po skoku w sierpniu do poziomu najwyższego od 2014 r. Ich właścicieli niepokoiły również bardzo małe zapasy towarów.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Gospodarka
Przed nami dobry rok dla firm i polskiej gospodarki
Gospodarka
Polska wciąż musi pracować nad swoją wiarygodnością ekonomiczną
Gospodarka
Komisja Europejska proponuje militarną „strefę Schengen”
Gospodarka
Arabia Saudyjska zainwestuje w USA 1 bilion dolarów. Trump zaskoczony
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Gospodarka
Dlaczego Viktor Orbán szukał tarczy finansowej w USA?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama