Reklama

Same powody do zmartwień brytyjskich konsumentów

Rosnące zaniepokojenie rachunkami za energię, cenami żywności, kłopotami z paliwem i wyższymi podatkami mocno osłabiły zaufanie brytyjskich konsumentów do gospodarki, rośnie pesymizm i maleje handel detaliczny

Publikacja: 26.09.2021 16:14

Same powody do zmartwień brytyjskich konsumentów

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Wskaźnik zaufania liczony przez firmę badania rynku GfK zmalał we wrześniu do minus 13 pkt z minus 8 w sierpniu, do najniższego poziomu od kwietnia. Był to też największy spadek od października 2020, kiedy wzrost zakażeń na koronawirusa doprowadził do przywrócenia ograniczeń. Ekonomiści ankietowani przez Reutera nie spodziewali się zmiany nastrojów.

Odrębna ankieta brytyjskiej organizacji pracodawców CBI przeprowadzona wśród placówek handlu detalicznego wykazała, że sprzedaż zmalała we wrześniu do najmniejszej od 6 miesięcy po skoku w sierpniu do poziomu najwyższego od 2014 r. Ich właścicieli niepokoiły również bardzo małe zapasy towarów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Gospodarka
Izrael: Hamas ma długą historię kłamstw i manipulacji
Gospodarka
Złote góry dla powodzian. Lądek-Zdrój rok po potopie
Gospodarka
EBC znów zostawił stopy procentowe bez zmian
Gospodarka
Europejczycy czują się niepewnie, a młodzież jest sfrustrowana
Gospodarka
Korea Południowa ostrzega: inwestycje w USA zagrożone po akcji w fabryce Hyundaia
Reklama
Reklama