Disney+ wyprzedził Netflixa. Teraz serwuje podwyżki i reklamy

Platforma streamingowa Disney+ poinformowała, że podnosi ceny abonamentów. Od 8 grudnia tego roku pojawi się też nowa, tańsza wersja serwisu z reklamami.

Publikacja: 11.08.2022 09:49

Disney+ może liczyć na ogromną bibliotekę filmową, w tym uniwersum Marvela czy Gwiezdnych Wojen

Disney+ może liczyć na ogromną bibliotekę filmową, w tym uniwersum Marvela czy Gwiezdnych Wojen

Foto: Bloomberg

Obecnie ceny abonamentów Disney+ w USA to 7,99 dol. miesięcznie i 79,99 rocznie. Nowe ceny to: 10,99 dol. za miesiąc i 109,99 dol. za rok abonamentu bezreklamowego. Wersja serwisu z reklamami będzie kosztować. To podwyżka o 38 procent – pisze Reuters. Jeśli abonenci Disney+ zechcą pozostać przy dotychczasowych cenach to będą mogli wybrać opcje z reklamami.

Nie wiadomo na razie, kiedy i na których rynkach poza USA zostaną podwyższone ceny za Disney+. W Polsce miesięczna subskrypcja kosztuje 28,99 zł miesięcznie, a 289,90 zł za cały rok. Reklamy mają nie być uciążliwe dla widzów – zapewnia koncern, a czas ich trwania wyniesie około 4 minuty na godzinę oglądania. Disney ma również nie wyświetlać reklam na profilach przeznaczonych dla dzieci.

Czytaj więcej

Netflix z rewolucyjnymi zmianami. Uderzenie we współdzielenie i nowe abonamenty

Wzrost cen Disney+ wynika z doskonałego kwartału usługi streamingowej, która skutecznie konkuruje z Netflixem. W trzecim kwartale serwis zyskał 14,4 mln abonentów, przekraczając oczekiwania analityków. Disney+ ma obecnie 152,1 mln abonentów.

Disney ma 221 milionów subskrybentów we wszystkich swoich ofertach streamingowych – Disney+, Hulu, ESPN+. Natomiast Netflix ma 220,6 mln.

Także Netflix szykuje się do wprowadzenia swojej tańszej wersji z reklamami. Jednak na razie nie podano żadnej daty. Według amerykańskich mediów nie nastąpi to w tym roku, ale raczej w pierwszym kwartale 2023 roku.

Obecnie ceny abonamentów Disney+ w USA to 7,99 dol. miesięcznie i 79,99 rocznie. Nowe ceny to: 10,99 dol. za miesiąc i 109,99 dol. za rok abonamentu bezreklamowego. Wersja serwisu z reklamami będzie kosztować. To podwyżka o 38 procent – pisze Reuters. Jeśli abonenci Disney+ zechcą pozostać przy dotychczasowych cenach to będą mogli wybrać opcje z reklamami.

Nie wiadomo na razie, kiedy i na których rynkach poza USA zostaną podwyższone ceny za Disney+. W Polsce miesięczna subskrypcja kosztuje 28,99 zł miesięcznie, a 289,90 zł za cały rok. Reklamy mają nie być uciążliwe dla widzów – zapewnia koncern, a czas ich trwania wyniesie około 4 minuty na godzinę oglądania. Disney ma również nie wyświetlać reklam na profilach przeznaczonych dla dzieci.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Globalne Interesy
Spóźniony Apple gra ostro. Podbiera pracowników konkurencji i buduje własną AI
Globalne Interesy
Ustawa antytiktokowa stała się ciałem. Chiński koncern wzywa Amerykanów
Globalne Interesy
Niemiecki robot ma być jak dobry chrześcijanin. Zaskakujące przepisy za Odrą
Globalne Interesy
Mark Zuckerberg rzuca wyzwanie ChatGPT. „Wstrząśnie światem sztucznej inteligencji”
Globalne Interesy
Amerykański koncern zwalnia pracowników. Protestowali przeciw kontraktowi z Izraelem
Materiał Promocyjny
Wsparcie dla beneficjentów dotacji unijnych, w tym środków z KPO