GPW wprowadza nowe indeksy

Długo oczekiwany indeks WIG.Games oraz indeksy makrosektorowe pojawią się w palecie produktów GPW od 18 marca.

Aktualizacja: 27.02.2019 11:52 Publikacja: 27.02.2019 11:46

GPW wprowadza nowe indeksy

Foto: Fotorzepa, Grzegorz Psujek

Indeks WIG.Games będzie wskaźnikiem grupującym spółki produkujące gry. Do tego dojdą trzy indeksy makrosektorowe. Te będą obejmowały banki-ubezpieczenia - rynek kapitałowy – wierzytelności (WIG.MS-FIN), paliwa-gaz-chemia (WIG.MS-PET) oraz energię-górnictwo-surowce (WIG.MS-BAS).

- Nowe indeksy grupują spółki z wybranych branż, jednolitych ze względu na swoją specyfikę. Co ważne, liczba spółek, uczestników indeksu będzie stała, ich kwalifikacja będzie miała miejsce na podstawie analizy płynności, zaś udziały największych spółek będą limitowane. Takich zasad nie spełniają indeksy sektorowe, gdzie kwalifikacja spółek i ich wagi wynikają z ich udziału w WIG. Dzięki temu poszerzymy naszą ofertę indeksową o wskaźniki, które mogą być instrumentami bazowymi dla kontraktów terminowych – mówi Izabela Olszewska, członek zarządu GPW.

W przyszłości GPW planuje także uruchomienie kontraktów terminowych na indeksy makrosektorowe.

- - Dzięki kontraktom terminowym na indeksy makrosektorowe inwestorzy otrzymają możliwość zastosowania strategii zakładającej spadek kursów z danego makrosektora bez pożyczania akcji, a także szanse na dokonanie strategii łączonych na rynku kontraktów terminowych: WIG20/mWIG40 vs makrosektor, makrosektor vs makrosektor, makrosektor vs akcje – mówi Olszewska.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Giełda
Ciężki początek sesji nad Wisłą
Giełda
Debiuty lekko odbiły. Ale na optymizm za wcześnie
Giełda
Cofnięcie indeksów w Warszawie. WIG utrzymał 100 tys. pkt.
Giełda
Odreagowanie WIG20 zatrzymane w połowie środowych spadków
Giełda
Prezes GPW: Naszą wspólną ambicją powinno być podwojenie wielkości rynku
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku