Budweiser Brewing Co APAC mająca ponad 50 marek piw (m. in. Stella Artois, Corona) proponuje 1,6 mld akcji po 40-47 dolarów honk. (5,13-6,02 USD) — wynika z prospektu emisyjnego, co powinno dać 8,3-9,8 mld dolarów przed opcją dodatkowej alokacji i wycenę Budweiser Asia do 63,7 mld dolarów.
Piwny gigant stara się od dawna zmniejszyć dług ponad 100 mld dolarów powstały po kupieniu SABMiller w końcu 2016 r. Zaletą debiutu w Hongkongu będzie stworzenie czempiona w regionie, w którym sprzedaż stale rośnie, a coraz bogatsi konsumenci szukają piwa segmentu premium, Budweiser czy Corona, o wyższej marży dla producenta.
Nawet przy niższej cenie emisyjnej pierwotna oferta publiczna będzie największa w tym roku, prześcignie debiut Ubera w Nowym Jorku, który pozwolił pozyskać 8,1 mld dolarów — wynika z danych Refinitiv. Ceny IPO dają 16-18-krotną wartość przedsiębiorstwa (EV) do jego zysku operacyjnego (EBITDA); jest większa od 11-krotnej wartości całej AB InBev, 15-krotnej chińskiej Tsingtao i 10-krotnej japońskiej Kirin — odnotował Reuter z prospektu emisyjnego.
Cena emisyjna akcji Budweiser Asia zostanie ogłoszona 11 lipca w Nowym Jorku, a ich notowania zaczną się w Hongkongu 19 lipca. Sponsorami debiutu są JP Morgan i Morgan Stanley, a światowymi koordynatorami BoA Merrill Lynch i Deutsche Bank. Reakcja inwestorów będzie sygnałem dla innych dużych debiutów w Hongkongu w najbliższym czasie. Np. Alibaba Group Holding rozważa sprzedaż akcji za 20 mld dolarów.