Reklama

Briju: na razie bez emisji

Zarząd jubilerskiej spółki, która zadebiutowała dzisiaj na GPW, spodziewa się poprawy wyników w kolejnych kwartałach. Firma skupia się nad zwiększeniem sieci i rozpoznawalności brandu.

Publikacja: 29.05.2014 13:55

Obecnie zdecydowaną większość przychodów spółki zapewnia handel kruszcem złota i srebra oraz usługi i produkcja wyrobów jubilerskich, ale od 2012 r. firma działa w kanale detalicznym pod własną marką Briju. - Największy potencjał do wzrostu rentowności widzimy właśnie w tym segmencie. Najważniejszym elementem w branży detalicznej jest marka. Pracujemy nad zwiększeniem rozpoznawalności naszego brandu, ale najpierw chcemy rozwinąć sieć sprzedaży. Nie wykluczam, że w przyszłości będziemy mieć kolejną jedną czy dwie marki - mówi Przemysław Piotrowski, prezes Briju.

Zgodnie z ogłoszoną strategią w latach 2014–2015 Briju chce rozbudować sieć sprzedaży o 22 sklepy własne oraz 20 franczyzowych. - Plan jest aktualny. Może pojawić się nieco więcej placówek, ale jesteśmy ostrożni. Lepiej zaskoczyć pozytywnie, niż rozczarować - dodaje.

Obecnie spółka ma osiem sklepów. - Mamy już umowy na kolejne cztery i kończymy negocjacje dotyczące otwarcia kolejnych ośmiu placówek. Zakładam, że na koniec roku powinniśmy mieć 16-18 sklepów, około połowę z tego będą stanowiły własne placówki - wyjaśnia prezes.

Na koniec I kwartału Briju miało 8,3 mln zł gotówki i zdaniem zarządu spółka nie powinna mieć problemów z finansowaniem rozwoju. - Poza tym mamy spore możliwości zaciągnięcia długu -mówi prezes. Na koniec marca wskaźnik długu netto do EBITDA wynosił 0,8x.

- Jeżeli jednak rozwój byłby bardzo dynamiczny i zaszła taka potrzeba, będziemy mogli przeprowadzić emisję akcji - dodaje Piotrowski. W ramach uchwalonego kapitału docelowego Briju może wyemitować maksymalnie 0,6 mln akcji (10 proc. obecnego kapitału). Ze statutu spółki wynika, że cena emisyjna nie mogłaby być niższa niż 11 zł za akcję. - Myślę, że w ciągu roku emisja nie będzie konieczna. Chyba, że znalazłby się poważny inwestor - zaznacza.

Reklama
Reklama

- W kolejnych kwartałach tego roku na pewno można spodziewać się bardzo dobrych wyników. I kwartał był dobry, jednak w naszej branży najlepsze są III i IV kwartał - informuje szef poznańskiej firmy.

Obecnie zdecydowaną większość przychodów spółki zapewnia handel kruszcem złota i srebra oraz usługi i produkcja wyrobów jubilerskich, ale od 2012 r. firma działa w kanale detalicznym pod własną marką Briju. - Największy potencjał do wzrostu rentowności widzimy właśnie w tym segmencie. Najważniejszym elementem w branży detalicznej jest marka. Pracujemy nad zwiększeniem rozpoznawalności naszego brandu, ale najpierw chcemy rozwinąć sieć sprzedaży. Nie wykluczam, że w przyszłości będziemy mieć kolejną jedną czy dwie marki - mówi Przemysław Piotrowski, prezes Briju.

Reklama
Giełda
Słynny inwestor: Wyceny spółek z branży AI są zawyżone. Pomijają ważny czynnik
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Giełda
Byki zaczynają mieć wątpliwości
Giełda
Inwestorzy na GPW sprawili sobie prezent na Święto Niepodległości
Giełda
Byczy bal przerwany. Niedźwiedzie weszły na parkiet
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Giełda
Zohran Mamdani, nowy burmistrz Nowego Jorku zapowiada zmiany. Co na to biznes i politycy?
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama